O nouă aplicație – lansată de Poliție: „Aceasta nu vine să substituie numărul unic de urgență 112”

O nouă aplicație – lansată de Poliție: „Aceasta nu vine să substituie numărul unic de urgență 112”

Inspectoratul General al Poliției (IGP), astăzi, a anunțat despre lansarea unei platforme online de semnalare a încălcărilor și neregulilor observate de cetățeni, informează Oficial.

Şeful Inspectoratului General al Poliţiei, Alexandru Pînzari, a comunicat câteva detalii cu privire la aplicație.

„Astăzi, noi – poliția, vom lansa pentru cetățeni o aplicație nouă, aplicația se va numi „Harta semnalărilor”. Această aplicație vine pentru a da posibilitate cetățenilor să informeze poliția online despre problemele din comunitățile în care locuiesc”, a menționat Pînzari.

Șeful Serviciului Relații Publice al Departamentul Trupelor Carabinieri al MAI, Alexandru Bejan, a vorbit despre importanța lansării aplicației. „Cetățenii sunt tot mai interesați să comunice cu poliția despre neregulile ce au loc în comunicare și care îi afectează direct. Pe de altă parte, constatăm că, canalele oficiale de comunicare cu poliția sunt extrem de birocratizate, presupun o interacțiune bazată pe înregistrare, obligativitatea de prezentare la organul de poliție, depunerea unor explicații suplimentare, ce se dovedesc a fi, uneori, deranjante pentru cetățeni. De aceea, am examinat experiența colegilor din străinătate și la inițiativa conducerii IGP am venit cu această aplicație – simplă, după părerea noastră”, a declarat el.

În același timp, Bejan a comunicat și alte detalii. „Aplicația ne prezintă și posibilitatea de a utiliza pe larg tehnologia de localizare a evenimentului, astfel noi devenim mai eficienți în repartizarea resurselor poliției. Țin să menționez faptul că, semnalările ce vor fi recepționate prin această aplicație țin de comunitatea și complexitatea securității cetățenilor, deci nu vor fi examinate cazuri personale sau individuale, pentru aceasta sunt celelalte canale puse la dispoziția cetățenilor, inclusiv telefoanele, aplicația Viber. Aici, noi vom merge pe o abordare de cazuri, care țin de fenomene care reprezintă amenințări pentru cetățeni. Categoric, aplicația respectivă nu vine să substituie numărul unic de urgență 112. Aplicația respectivă vine ca o alternativă pentru planificarea și relația dintre poliție și cetățean, în general. Spre exemplu, se pot raporta cazuri de huliganism, de consum de droguri, de consumul băuturilor alcoolice în exces”, a conchis el.

Mihaela Conovali

Share