„Moldovagaz” explică cum sunt colectate datele de la contoarele privind consumul de gaze naturale

„Moldovagaz” explică cum sunt colectate datele de la contoarele privind consumul de gaze naturale

Una din metodele principale de colectare a indicilor contorului la locul de consum al gazelor naturale este efectuarea pozelor a dispozitivului de către reprezentanții companiilor de distribuție.

În lipsa accesului la acesta, este efectuată citirea indirectă a indicilor prin una din modalitățile următoare:

– indicii notați în factura de plată (se indica primele 5 cifre din cadranul negru al contorului);
– indicii notați pe platforma internet banking;
– indicii comunicați verbal la call-centrul prin numărul de telefon unic 1304 (1305 în cazul capitalei);
– indicii expediați prin pagina web www.chisinaugaz.md, în rubrica ,,Serviciul on line de colectare a datelor”, situată pe pagina principală a site-ului, precum și rubrica „Transmite rubrica contorului” la www.moldovagaz.md;
– indicii expediați prin intermediul aplicației Telegram Chatbot (https://t.me/MoldovagazSupportBot);
– indicii expediați prin intermediul serviciului ”Cabinetului personal al consumatorului” (https://my.moldovagaz.md/home);
– indicii expediați prin intermediul modulelor radio.

În situațiile în care controlorii n-au avut acces la contoare, sau datele acestora n-au fost expediate de către consumatori prin intermediul platformelor online și alte instrumente disponibile, întreprinderile de distribuție a gazelor din grupul „Moldovagaz” aplica repartizarea analitică (prognozată), pe baza consumul de-facto de gaze naturale în perioada (luna), comparabilă a anilor precedenți, cu ajustarea ulterioară a acestora.

În cazul în care consumatorii finali de gaze naturale, deserviți de întreprinderile grupului „Moldovagaz”, consideră că valoarea facturii de plată recepționată pentru volumul de gaze naturale consumate în luna decembrie 2024 nu corespunde consumului real înregistrat, pot să comunice acest fapt prin următoarele metode:

– telefonic: call-centrul SA ”Moldovagaz” – ”1304”; call-centrul SRL ”Chisinău-gaz”– ”1305”;
– să se adreseze la unul din oficiile comerciale, adresele cărora, precum și numerele de telefon, sunt disponibile pe site-ul www.moldovagaz.md la rubrica „Contacte”;
– să completeze cererea on-line pe site-ul www.moldovagaz.md sau www.chisinaugaz.md;
– să expedieze o reclamație prin „Cabinetul personal al consumatorului” (https://my.moldovagaz.md/home).

Specialiștii SA ”Moldovagaz” sunt gata să soluționeze operativ solicitările parvenite din partea consumatorilor finali.

Share