Ministerul Educației a organizat o nouă ședință cu managerii instituțiilor rezidențiale
Miercuri, 4 mai 2016, Ministerul Educației a organizat o nouă ședință cu managerii instituțiilor rezidențiale și de învățământ special, potrivit unui comunicat al instituției.
La ședință a fost prezentat Planul-cadru pentru învățămîntul special, au fost aduse la cunoștința managerilor noile prevederi ale Regulamentului – cadru de organizare și funcționare a instituțiilor de învățămînt special. Totodată, au fost puse în discuție și proiectele Regulamentelor cu privire la prestarea serviciilor psihologice și logopedice în învățământul general.
,,Planul-cadru pentru instituțiile de învățămînt special urmează a fi revăzut din perspectiva serviciilor de suport în aceste instituții. Elevii școlilor auxiliare trebuie să absolvească instituția după clasa a IX-a, în conformitate cu prevederile Codului Educației’’, a menționat Valentin Crudu, șef al Direcției Învățămînt Preuniversitar.
Prezent la ședință, Corneliu Tăruș, șef adjunct direcție, Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei, s-a referit la procedura de plasare și ieșire a elevilor din instituția de învățămînt special:”Îmi doresc ca toate centrele să lucreze concomitent astfel încât fiecare copil sa simtă mereu grijă și afecțiune”, precizând că acest tip de regulament are un nou compartiment privind amplasarea copiilor în instituție, lucru extrem de important.. Totodată Corneliu Țaruș a informat participanții la discuție despre linia fierbinte la care pot copiii pot suna oricând pentru a primi informații referitoare la drepturile lor. În același mod, poate fi acordată asistență psihologică și pot fi sesizate anonim toate cazurile de abuz asupra copiilor.
Managerii instituțiilor rezidențiale și de învățământ special au venit cu unele propuneri și completări pe marginea proiectelor Regulamentelor cu privire la prestarea de servicii psihologice și logopedice în instituțiile de învățămîntul general, prezentate de specialiști ai Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică.
Discuțiile vor continua și cu alți specialiști din domeniu, iar la final proiectele Regulamentelor cu privire la prestarea de servicii psihologice și logopedice în învățământul general vor fi plasate la transparență decizională pe site-ul Ministerului Educației pentru dezbateri publice.
Mihaela Rotari