Î.„Poșta Moldovei” vine cu precizări privind acuzațiile răspândite în spațiul public

Î.„Poșta Moldovei” vine cu precizări privind acuzațiile răspândite în spațiul public

În contextul ultimelor informații false lansate în public cu referire la reducerea și optimizarea programului de activitate a oficiilor poștale, conducerea Î.S. „Poșta Moldovei” menționează că, în conformitate cu Planul de măsuri în vederea redresării situației economico-financiare a Î.S. „Poșta Moldovei” pentru anul 2021, care prevede acțiunile de optimizare și reorganizare a proceselor tehnologice, măsurile de eficientizare și reducerea cheltuielilor și identificarea surselor alternative pentru acoperirea cheltuielilor, a fost luată decizia de a ajusta graficul de transportare a rutelor naționale privind schimbul de poștă dintre Centrul de prelucrare și transportare poștă și sucursalele întreprinderii, cu asigurarea respectării standardelor de calitate privind prestarea serviciului poștal universal stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 1226/2016, informează OFICIAL.

În baza propunerilor colectivului întreprinderii, această decizie a fost luată reieșind din constatările Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică care prevede agravarea alarmantă a situației epidemiologice pe întreg teritoriul țării, în mod special, creșterea numărului de persoane infectate la nivel național, precum și creșterea zilnică a numărului de cazuri noi confirmate.

Astfel, în scopul sporirii măsurilor aplicate de prevenire şi control a infecției COVID-19 și întru protejarea angajaților Î.S. ”Poșta Moldovei”, a fost redus numărul rutelor naționale privind schimbul poștal dintre Centrul de prelucrare și transportare poștă și sucursalele întreprinderii, cu asigurarea respectării standardelor de calitate privind prestarea serviciului poștal universal stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 1226/2016.

„Ținem să menționăm că optimizarea proceselor operaționale în cadrul oficiilor poștale este o decizie temporară dar și rațională, întrucât situația actuală impune luarea unor măsuri suplimentare în vederea reducerii numărului de infectări cu COVID-19 și în vederea protejării sporite a sănătății angajaților.

Această decizie, cât și planul de măsuri menționat supra este susținut în totalitate de către Comitetul Sindical al Î.S. ”Poșta Moldovei”, care dezaprobă ieșirile și acuzațiile abuzive și denigratoare ale unor angajați ghidați de unele persoane care încearcă să destabilizeze situația și să submineze activitatea întreprinderii.

Aducem la cunoștință că și în anul 2020 am avut o situație similară, când oficiile poștale au activat chiar și 3 zile pe săptămână, din cauza restricțiilor de Covid-19. Totodată, este important să menționăm că în urma acestei decizii nu vor avea loc demisionări așa cum s-a vehiculat în presă”, au mai spus reprezentanții instituției.

În contextul difuzării informațiilor și expunerilor calomnioase și denigratoare aduse în adresa Întreprinderii de Stat „Poșta Moldovei” care afectează și subminează activitatea corespunzătoare a Întreprinderii și credibilitatea clienților,  Î.S. “Poșta Moldovei” face un apel public către toți cetățenii Republicii Moldova, mediul asociativ, reprezentanții autorităților publice, instituțiilor locale, naționale și internaționale prin care solicită stoparea răspândirii falsurilor și acuzațiilor speculative și tendențioase în care este vizată Î.S. “Poșta Moldovei” și angajații acesteia.

„Toate acuzațiile lansate sunt denaturate și reprezintă falsuri, fapt pentru care, Poșta Moldovei solicită tuturor celor menționați spre, să se abțină de la comentarii denigratoare care defăimează imaginea Întreprinderii, generează polemici și comentarii inutile, pune în pericol parteneriatele inițiate și în proces de desfășurare, precum și buna activitate a celor 5500 de angajați ai Întreprinderii. Într-o perioadă scurtă, Î.S. “Poșta Moldovei” a inițiat un amplu proces de dezvoltare, reușind să înregistreze rezultate excelente. Au fost lansate procese de îmbunătățire a condițiilor de muncă, de dezvoltare a imaginii Întreprinderii, de identificare și amplificare a colaborării externe. A fost sporită calitatea serviciilor prestate, inițiate proiecte mari și optimizate procesele și tehnologiile poștale, accentul fiind pus pe lansarea serviciilor noi. Toate aceste lucruri necesită de a fi susținute și nu descurajate. În consecință, Poșta Moldovei impune prudență în interpretarea datelor și solicită tuturor reprezentanților Mass-media să verifice autenticitatea și veridicitatea datelor înainte de a fi difuzate în spațiul public”, a conchis sursa.

Cristina Gurez

Share