Hotelul viitorului, construit în Antalya. Turiștii au parte de camere controlate prin smartphone și asistenți personali

Hotelul viitorului, construit în Antalya. Turiștii au parte de camere controlate prin smartphone și asistenți personali

Turismul își revine, după doi ani de pandemie şi deja câteva luni de război. În Turcia, spre exemplu, în ciuda crizei economice cu care se confruntă ţara, încă se fac investiţii pentru a aduce turişti.

În toate camerele este un sistem inteligent. De exemplu, dacă oaspeţii sunt la plajă şi vor ca în cameră să fie răcoare, pot să deschidă aplicaţia şi pornească aerul condiţionat. Camere cu sisteme inteligente, piscine suspendate sau acces din cameră direct în lagună. Hotelul viitorul există deja.

Abia deschis, a şi fost rezervat complet pentru primele două luni. Iar până anul viitor hoteluri la fel ar urma să fie construite şi în Bodrum şi Maldive.

Yuksel Gurhan, manager hotel: „Aproximativ 300 de milioane de euro. 17 hectare. Avem două terenuri de golf. Îl invităm pe preşedintele vostru, Iohannis Klaus să joace la clubul nostru de golf, ca oaspete al nostru…vom fi  foarte mândri”.

Turist: „Antalya este un oraş fantastic, are un aeroport fantastic, poţi ajunge în orice destinaţie din Antalya. Când joc golf uit de toate, este relaxant pentru persoanele de vârsta mea, uiţi de probleme, scapi de stres şi trăieşti în altă dimensiune”.

„Trebuie să petreci mult timp la cursuri şi la practică. Prima dată trebuie să faci cursuri cu profesori, cam 10 ore dar trebuie să şi exersezi”, explică un alt turist.

Investiții de milioane de euro pentru atragerea turiștilor

Este ultimul sezon în care acest hotel va arăta aşa. Asta pentru că în toamnă începe renovarea completă şi va rămâne în picioare doar structura de rezistenţă a clădirii.

Engin Keskin, manager hotel: „În fiecare an clienţii noştri se aşteaptă la lucruri noi. În ultimii şase ani am schimbat mereu câte ceva. De asemenea intenţionăm să deschidem un nou hotel în Bodrum. Această clădire a fost construită în anul 2011. Criza…bineînţeles că ne afectează, dar suntem norocoşi, suntem mai puţin afectaţi pentru că avem un grad de ocupare de 65%. Odată ce vin la noi, clienţii nu mai renunţă să vină din nou la hotelul nostru. Asta ne ajută să avem zile bune în toată criza asta”.

Cei mai mulţi dintre turiştii de aici vin din Rusia, Kazakstan, Anglia, Spania, ţările scandinave dar şi din România. Preţurile pentru unele dintre vile sunt ajung şi la 10.000 de euro, iar unii oaspeţi stau şi câte trei luni, într-un singur sezon.

Engin Keskin, manager hotel: „Oferim multe privilegii clienţilor noştri. Un angajat este dedicat fiecărei camere. Când oaspeţii vin la hotel, asistentul lor îi întâmpină, îi ajută să facă checkinul şi apoi işi fac un grup de WhatsApp şi apoi, non stop, dacă are nevoie de ceva, are contactul în permanenţă. Nu trebuie să meargă la recepţie”.

Pentru a fi siguri că își păstrează turiștii și că atrag și alții, mai toți hotelierii fac renovări serioase în fiecare an. Okay Topal, manager hotel: „Am invstit într-o renovare serioasă în 2015 şi 2016 cam 50 de milioane de euro şi după aceea. În fiecare iarnă am mai făcut renovări mici în ambele hoteluri. Aici în Tekiro am renovat toate restaurantele şi am schimbat saltelele. În fiecare iarnă avem cam 3-4 milioane de euro investite în renovări, pentru corecţii”.

Românii care aleg regiunea Antalyei pentru vacanţa de vară trebuie să ştie că accesul în Turcia încă se face pe bază de certificat Covid sau test negativ şi trebuie să completeze un formular de localizare.

Observatornews.ro

Share