Federația de Promovare a Turismului din Moldova s-a constituit
Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova (FPTM) s-a constituit la 30 septembrie 2014.
FPTM a fost constituită de reprezentanți ai agențiilor de turism, tur-operatori, reprezentanți ai asociațiilor obștești, dar și ai altor instituții de profil.
Președinte al Federației a fost ales Alex Filipski, unul dintre inițiatorii FPTM, director al unei agenții de turism. Președintele Federației este ales pe un mandat de 5 ani.
Totodată, membrii fondatori au adoptat și statutul federației. Potrivit acestuia, FPTM are următoarele priorități: dezvoltarea turismului şi promovarea acestuia pe plan naţional şi internaţional; îmbunătăţirea activităţilor de marketing şi de branding a destinaţiilor şi a produselor turistice; consolidarea structurilor individuale și asociative de turism din Republica Moldova prin implementarea de programe și activități de instruire, scrierea și punerea în aplicare a proiectelor din domeniu turistic.
În cadrul adunării de constituire a participat și preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, preşedinte al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, supranumită şi Doamna Turismului Românesc, Corina Martin.
Președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România, Corina Martin și președintele Federației de Promovare a Turismului din Moldova, Alex Filipski, au discutat despre viitoarea colaborare între cele doua organizații și stabilirea unui parteneriat de lungă durată. Un acord în acest sens va fi semnat în luna noiembrie a anului curent.
Maria Roșca