Două ateliere de lucru au fost organizate pentru auditorii Curții de Conturi a Republicii Moldova

Două ateliere de lucru au fost organizate pentru auditorii Curții de Conturi a Republicii Moldova

Două ateliere de lucru pentru auditorii Curții de Conturi a Republicii Moldova (CCRM) au fost organizate, la 30 octombrie și 5 noiembrie curent, în contextul suportului oferit de către Curtea de Conturi a Țărilor de Jos (CCȚJ), informează OFICIAL.

Scopul atelierelor a fost de a acorda suport echipei de audit, în contextul planificării și executării misiunii auditului performanței privind evaluarea măsurilor prevăzute în Programul de conservare și sporire a fertilității solurilor pentru anii 2017-2020.

În context, experții CCȚJ, Erik Israel și Frank van den Broek au oferit echipei de audit instruiri și ghidări generale în domeniul auditului performanței și standardelor în domeniul, precum și au venit cu sugestii pe marginea studiului preliminar privind auditul menționat.

Violeta Andrieș, membru al CCRM, Svetlana Purici, șeful Direcției generale de audit III, Viorica Verdeș, șef Direcție audit, șeful echipei de audit, precum și Valentin Budeci, auditor public superior, membru al echipei de audit au pus în discuție cu experții externi obiectivul, domeniul de aplicare al auditului, întrebările și criteriile de audit, metodele de colectare și analizare a datelor, precum și riscurile identificate.

Menționăm că, scopul auditului este evaluarea și prezentarea rezultatelor implementării Programul de conservare și sporire a fertilității solurilor pentru anii 2017-2020, prin prisma mecanismului de realizare a responsabilităților autorităților responsabile și a resurselor financiare consumate, cu prezentarea gradului de corespundere a activităților realizate cu scopul și obiectivele stabilite în documentul de Program. Totodată, urmare a stabilirii impactului rezultatelor Programului, se vor prezenta lacunele de urmează a nu fi admise în viitorul Program, dar și accentuarea punctelor forte care garantează succesul procesului de implementare.

Doina Secrieru

Share