De unde vin resursele financiare la CALM? Răspunsul directorului executiv!

De unde vin resursele financiare la CALM? Răspunsul directorului executiv!

Directorul executiv al Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM), Viorel Furdui, în cadrul unui interviu pentru Provincial.md, a vorbit de unde vin resursele financiare în asociație pentru a fi realizate diferite proiecte.

„În primul rând CALM reprezintă toate comunitățile din Republica Moldova. În serviciul CALM este secretariatul, care, de fapt, este constituit din director executiv, experți, coordonatori pe diferite direcții. La fel, trebuie să înțelegem că membru al CALM poate fi doar un sat, oraș, comună, municipiu, ci nu un primar sau altcineva. În ceea ce privește modul cum e asigurată funcționarea CALM-ului, cu siguranță, CALM a preluat unele din cele mai reușite, sperăm, practici din țările unde funcționează foarte bine aceste asociații de acest gen. În primul rând, sunt membrii, care, în mod normal, ar trebui să achite cotizațiile ca să asigure independența și autonomia financiară a organizației. La noi procesul acesta, iarăși, e în evoluție. A pornit, însă, din păcate, încă nu avem o cultură care să fie dezvoltată în așa fel ca toți membrii să achite cotizațiile ca să fie asigurată activitatea. În acest fel, activitatea CALM este extrem de complexă, aceasta ține de procesul decizional, procesul de avizare, legi, inițiative, asistență pentru membri, consultanțe pe diferite domenii, instruiri, promovări. În Norvegia, în astfel de organizații, activează circa 300 de angajați, ca să înțelegeți. Ca să continuăm, o parte din finanțare sunt cotizațiile, numai că nivelul lor e destul de jos și altă parte e că aplicăm la diferite proiecte și încercăm să atragem fonduri pe diferite direcții”, a precizat el.

Interviu integral poate fi accesat aici.

Mihaela Rotari

Share