Datorită modernizărilor sistemului electroluminos, AIC va obține categoria CAT3B ca și Heathrow

Datorită modernizărilor sistemului electroluminos, AIC va obține categoria CAT3B ca și Heathrow

În legătură cu condițiile meteo instabile pe timpul sezonului rece și anume ceața densă şi precipitațiile puternice, care reduc vizibilitatea și influențează programul zborurilor, Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) anunță despre continuarea procesului de modernizare a sistemului electroluminos.

Deși contractul de concesiune nu prevede adaptarea acestui sistem la categoria CAT 3B, Compania AVIA INVEST a investit peste 6,5 mln euro pentru modernizarea sistemului electroluminos de asigurare a zborurilor și adaptarea lui la categoria cea mai superioară (CAT 3B).

Toate modificările tehnice implementate de AVIA INVEST la Aeroport pentru sporirea siguranţei zborurilor vor permite creşterea categoriei privind dotarea tehnică pentru aterizarea în condiții de vizibilitate redusă de la CAT2 la CAT 3B. În prezent, în conformitate cu cerințele ICAO există mai multe categorii, iar cea din urmă asigură aterizarea aeronavelor pe pistă pe o vizibilitate orizontală de cel puțin 75 m și verticală de 15 m. Altfel, AIC a fost dotat tehnic cu toate cele necesare pentru a asigura aterizarea și decolarea aeronavelor în maximă siguranţă chiar şi în condiţiile de vizibilitate foarte redusă.

AIC este alimentat cu energie electrică de la trei surse alternative, dar dispune, în același timp, și de generatoare, care permit, în cazul deconectărilor, reconectarea în 0,5 secunde și alimentarea autonomă a Aeroportului cu energie. De sisteme CAT 3B dispun aeroporturi de top din Europa și SUA, cum ar fi „Heathrow” din Londra, „JFK International Airport” din New York sau aeroportul din Delhi, India.

Concesionarul AIC a efectuat mai multe lucrări pe acest segment. Au fost schimbate cablurile care alimentează sistemul electroluminos al zborurilor pe o lungime de peste 200 de km, a achiziționat cele mai noi echipamente „Hella-Induperm” și a înlocuit toate sistemele necesare cu cele mai moderne.

Cu toate acestea, implementarea CAT 3B prevede adaptări tehnice şi modernizări nu doar la Aeroport. Acestor cerințe trebuie să se alinieze și alte companii și structuri din cadrul aviației civile.

Mai exact, pentru implementarea CAT 3B, Întreprinderea de Stat „Moldatsa” trebuie să modernizeze sistemul de navigatie ILS (Instrumental Landing System). Totodată, și aeronavele care efectuează zborurile trebuie să fie echipate cu aparataj şi sistem conform CAT 3B, iar echipajele de zbor (piloții) să fie instruite corespunzător cerințelor acestei categorii.

Compania AVIA INVEST, în persoana lui Andrei Goncearenko, mizează pe efortul comun al tuturor celor care contribuie zilnic la efectuarea zborurilor, în vederea adaptării modificărilor necesare implementării pe deplin a sistemului CAT 3B, pentru a spori confortul pasagerilor şi a permite aterizarea aeronavelor în deplină siguranţă, indiferent de condiţiile meteo. AVIA INVEST și Andrei Goncearenko sunt deschiși să ofere asistență în vederea accelerării acestui proces.

Mihaela Rotari

 

Share