Crește numărul de reclamații cu privire la serviciile de taxi care sunt oferite prin intermediul platformelor mobile

Crește numărul de reclamații cu privire la serviciile de taxi care sunt oferite prin intermediul platformelor mobile

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței anunță despre creșterea numărului de reclamații cu privire la serviciile de taxi, care sunt oferite prin intermediul platformelor mobile.    

În acest fel, agenția oferă mai multe detalii. „Consumatorii fac comandă de o mașină de taxi pe aplicațiile mobile. La preluarea comenzii, poate veni o mașină „obișnuită”, ce nu poate fi considerat drept serviciu legal de taxi.

Ce înseamnă un serviciu legal de taxi? O să vă indicăm câteva semne distinctive, deci:

– Mașina trebuie să aibă numere galbene;

– Pe portiera mașinei trebuie să fie indicate tarifele pentru deplasare, staționare și taxa de pornire;

– Pe mașină, este fixată, lampa de taxi;

– În mașină este instalat, în mod obligatoriu, TAXIMETRUL;

– În interiorul mașinii trebuie să fie la vedere ecusonul cu numele şi fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator;

– Șoferul, la solicitarea consumatorului, poate prezenta: buletinul de verificare metrologică a taximetrului, certificatul de competență profesională a șoferului, foaia de parcurs, notificării din Registrul operatorilor de transport rutier;

– Un șofer, ce activează legal, înainte de a ieși la servici din parcul de mașini, este verificat de un medic, inclusiv și mașina este verificată de mecanic.

Atunci când urcați într-o mașină neconformă, sunteți supuși mai multor riscuri:

– Șoferul poate fi fără experiență și fără instruirile necesare pentru desfășurarea activității de transportare a pasagerilor!

– În cazul unui accident, se va demonstra cu greu vinovăția!

– Cât plătiți? Nu se știe… deoarece valoare călătoriei este arătată de o aplicație telefonică și nu este calculată de un mijloc de măsurare legalizat (cum este taximetrul)!

– Călătoriile de acest gen nu sunt impozitate!”, se menționează în mesajul agenției.

Conform noilor modificări legislative, dacă un șofer de taxi nu vă eliberează bonul de casă, aveți dreptul să nu achitați călătoria.

Mihaela Rotari 

Share