Corneliu Jaloba: În opt luni ale anului curent, CTIF a conectat la serviciile fiscale electronice peste 4,1 mii de agenți economici

Corneliu Jaloba: În opt luni ale anului curent, CTIF a conectat la serviciile fiscale electronice peste 4,1 mii de agenți economici

Ce acțiuni întreprinde „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) pentru promovarea serviciilor electronice, în particular a celor fiscale? Directorul CTIF, Corneliu Jaloba, în cadrul unui interviu pentru TRIBUNA, a oferit mai multe detalii, informează OFICIAL.

„Pornind de la atribuțiile instituției, echipa CTIF oferă permanent suport și asistență celor care utilizează sau doresc să utilizeze serviciile fiscale electronice. În acest scop am extins echipa care deservește Centrul unic de apel al SFS, centru care acordă consultanță și suport tehnic utilizatorilor serviciilor fiscale electronice. Totodată, Centrul de instruire al CTIF organizează periodic instruiri pentru contribuabilii privind utilizarea serviciilor fiscale electronice. În același scop, promovăm activ utilizarea semnăturilor electronice și conectarea agenților economici la serviciile fiscale electronice. Statistica arată creșteri esențiale ale acestor indicatori. În opt luni ale anului curent, CTIF a conectat la serviciile fiscale electronice peste 4,1 mii de agenți economici și a eliberat peste 13,2 mii de semnături electronice, dintre care 11,1 mii – persoanelor fizice și 2,1 mii – persoanelor juridice. Aceste cifre arată că în fiecare tot mai multe persoane decid să utilizeze serviciile electronice care le oferă oportunități de a economisi timp, resurse financiare și de a eficientiza activitatea sa”, a susținut Jaloba.

În același timp, directorul Jaloba a vorbit despre proiectele IT noi care, CTIF le are în agendă pentru perioada imediat următoare. „Cel mai important proiect din portofoliul nostru este implementarea Conceptului tehnic al sistemului informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor”. Acest sistem are menirea de a asigura un control on-line a vânzărilor din țară prin implementarea unui mecanism de verificare a integrității datelor și securizarea acestora la transferul de la echipamentele de casă și control către serverul SFS și va servi drept punct central pentru coordonarea și schimbul de informații între autoritățile publice, furnizorii datelor fiscale și alți actori implicați în acest proces. În același timp, sistemul va oferi consumatorilor finali posibilitatea de a verifica în timp real veridicitatea bonurilor fiscale primite, inclusiv prin poșta electronică și telefonul mobil. Aplicarea noului sistem va asigura excluderea evaziunilor fiscale și a posibilității spălării banilor în comerț, iar pe viitor și eliminarea cazurilor de majorare nejustificată a prețurilor la produsele social importante reglementate de Guvern”, a comunicat Jaloba.

Mihaela Rotari

Share