Copiii au semnalat mai multe probleme la „Telefonul Copilului” în anul 2016

Copiii au semnalat mai multe probleme la „Telefonul Copilului” în anul 2016

Probleme de comunicare cu semenii, cazuri de violență și neglijare din partea părinților, cadrelor didactice sau a membrilor comunității, probleme emoționale, lipsa de comunicare și sentimentul de singurătate au fost temele abordate de copii la serviciul telefonic gratuit pentru copii „Telefonul copilului”, pe parcursul anului 2016, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei.

Astfel, în această perioadă au fost înregistrate 9495 apeluri, dintre care apeluri unice 8031  şi apeluri repetate 1464. Circa 1999 de copii au telefonat  la 116 111 pentru a solicita o informaţie cu referire la probleme de comunicare cu semenii săi. În 897 de apeluri copii au solicitat informaţii despre specificul serviciului cât şi drepturile lor, iar în 71 de apeluri copiii au raportat situaţii de violenţă şi  neglijare. Vârsta copiilor  care  au sesizat la 116 111 cazuri  de violenţă, neglijare, variază de la 9 la 17 ani.

De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat și persoanele adulte care se informează despre: servicii alternative de protecţie, modul de obţinere a ajutorului material, drepturile copilului și obligaţiunile părinţilor în raport cu copiii etc. Au fost înregistrate 470 de apeluri de informare.

Totodată, menționăm că în primul trimestru al anului 2017 au fost înregistrate 1685 apeluri, dintre care 1360 apeluri unice și 328 apeluri repetate.

Informaţia recepţionată la Telefonul Copilului privind cazurile suspecte a copiilor în situaţii de risc este expediată prin intermediul Fişei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală (primarii de sate, comune şi oraşe) sau autoritatea tutelară teritorială (Direcţiile asistenţă socială şi protecţie a familiei/Direcţia municipală pentru protecţia copilului Chişinău).

Precizăm  că „Telefonul Copilului” 116 111 este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii, care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei și implementat de Centrul Internaţional „La Strada”. Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate și de informare în domeniul drepturilor și protecției copilului. Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.

Share