CNA și MAI lansează campania națională „Integritate pentru o societate sigură”

CNA și MAI lansează campania națională „Integritate pentru o societate sigură”

Centrul Național Anticorupție (CNA), în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne (MAI), a lansat campania națională „Integritate pentru o societate sigură”, o inițiativă comună care vizează promovarea integrității instituționale, a transparenței în procesul decizional și a comportamentului etic în rândul funcționarilor publici, în special în structurile de ordine publică și securitate.

În cadrul evenimentului de lansare, șefa Direcției Generale Prevenirea Corupției din cadrul CNA, Lidia Chireoglo, a declarat că integritatea este fundamentul unei societăți sigure și funcționale. „Doar prin responsabilitate, transparență și respect față de lege putem consolida statul de drept, în conformitate cu valorile europene”, a menționat Chireoglo.

Campania are drept scop consolidarea culturii integrității în instituțiile statului și susținerea eforturilor Republicii Moldova de aliniere la standardele Uniunii Europene în domenii-cheie precum guvernanța, etica profesională și prevenirea corupției în organele afacerilor interne.

„Integritate pentru o societate sigură” se desfășoară sub egida Programului Național de Integritate și Anticorupție (PNIA) 2024–2028 și va avea loc pe parcursul anilor 2025–2026. Activitățile prevăzute vor fi implementate de ofițerii Direcției Educație Anticorupție (DEA) a CNA, în colaborare cu reprezentanții MAI.

Prin această campanie, CNA și MAI își reafirmă angajamentul de a promova o administrație publică responsabilă și  corectă și orientată spre cetățean.

Share