Centrul de instruire al Serviciului Vamal a împlinit 14 ani de la inaugurare

Centrul de instruire al Serviciului Vamal a împlinit 14 ani de la inaugurare

Astăzi, 6 decembrie 2021, Centrul de instruire  marchează 14 ani de la inaugurare. În tot acest timp, subdiviziunea a asigurat formarea profesională continuă a funcţionarilor vamali prin planificarea și organizarea activităţilor de instruire, destinate consolidării cunoştinţelor și competenţelor profesionale ale vameşilor, informează OFICIAL.

Legislația vamală, tehnicile de scanare, detectarea substanțelor radiologice și nucleare, securitatea la locul de muncă, comunicarea eficientă cu cetățenii, integritatea sau studierea limbii engleze sunt doar câteva dintre tematicile cursurilor de instruire. Activitatea de formare profesională este realizată cu implicarea nucleului de formatori ai Serviciului Vamal, autorităților de resort naționale și internaționale.

În scopul promovării conceptului de autoinstruire  în rândul angajaților vamali, în anul 2012, Centrul a implementat, în colaborare cu Autoritatea Națională a Vămilor din România, un sistem de instruire și evaluare a angajaților la distanță – e-learning. Acesta permite accesul întregului personal la cursurile electronice și la materialele plasate pe platforma informațională, precum și verificarea sau testarea nivelului de însușire a cunoștințelor.

O atenție deosebită este acordată extinderii și diversificării relațiilor internaționale și organizării activităților comune de perfecționare, fiind încheiate acorduri de colaborare cu partenerii de dezvoltare, precum OMV, Ambasada SUA în RM, EUBAM.

Actualmente, Centrul de instruire reprezintă o unitate de formare profesională modernă, dotată cu sală de calculatoare performante, sală de conferințe, bibliotecă și infrastructură capabilă să asigure cazarea a peste 20 de funcționari vamali.

În anul 2020, subdiviziunea a coordonat instruirea a 83% din personal, iar în anul 2021 (ianuarie- octombrie), raportul angajaților instruiți pe diverse subiecte depășește 93%.

Share