Call Center la vamă: Au fost înregistrate peste 650 de solicitări, în noiembrie

Call Center la vamă: Au fost înregistrate peste 650 de solicitări, în noiembrie

Începând cu luna august 2013, cetăţenii şi agenţii economici pot obţine un spectru larg de informaţii despre procedurile vamale într-un mod mai simplu și rapid, în timp util, cu efort minim și siguranță maximă în calitatea răspunsurilor primite, informează serviciul de presă al Serviciului Vamal.

Aceasta se datorează lansării de către Serviciul Vamal a Centrului Unic de Apel (Call Center), care este dotat cu două linii: 1) linia anticorupţie – unde pot fi semnalate cazuri de fraudă sau de corupţie şi 2) linia de informare – prin care pot fi solicitate informaţii despre regulile vamale.

Numărul celor care apelează serviciul de informare şi consultare este în continuă creştere, întrebările fiind din cele mai diverse. Astfel, doar pe parcursul lunii noiembrie 2015, au fost înregistrate peste 650 de solicitări, atât din partea persoanelor fizice, cât și a reprezentanților mediului de afaceri.

Analizând adresările la linia de informare, constatăm că cele mai frecvente întrebări vizează modul de traversare a frontierei de stat de către persoanele fizice cu produse alimentare și medicamente (limita admisibilă, actele normative); introducerea şi scoaterea mijloacelor băneşti; vămuirea unităţilor de transport și modul de îmatriculare a acestora; importul utilajului agricol de către persoanele fizice; modul şi lista actelor necesare pentru înregistrarea agentului economic și a companiei de broker la organul vamal; prelungirea, costul şi locul de achitare a vinietei etc.

Recepţionarea apelurilor la linia de informare se efectuează în zilele de lucru între 08.00 – 17.00 de către operator. În afara programului, toți solicitanții pot înregistra mesajul prin intermediul robotului, urmând să fie contactați în cel mai scurt timp pentru a li se comunica răspunsul la întrebarea adresată.

Doina Secrieru

Share