Calitatea manualelor școlare, discutată cu reprezentanții editurilor

Calitatea manualelor școlare, discutată cu reprezentanții editurilor

Calitatea manualelor școlare și nu cel mai mic preț va fi criteriul de bază în selectarea câștigătorilor în procesul de achiziții a manualelor școlare. Despre aceste modificări la legislație, dar și despre alte noi prevederi a discutat secretarul de stat Galina Rusu cu reprezentanții editurilor în cadrul unei ședințe de lucru.

Discuțiile au avut loc în contextul consultării condițiilor de lansare a unei noi achiziții de manuale școlare pentru ciclurile primar, gimnazial și liceal.

În cadrul întâlnirii, secretarul de stat Galina Rusu a informat reprezentanții editurilor despre noile prevederi ale Legii privind achizițiile publice, în care este indicat că, în procesul de selectare a manualelor, prețul va conta în proporție de 30%, iar calitatea conținutului manualelor şcolare în proporție de 70%. Acest lucru va minimiza numărul cazurilor când câștigă proiectele de manuale școlare cu cel mai mic preț, dar nu cele cu cel mai mare punctaj pentru calitate.

Totodată, au fost discutate propunerile de modificare a Regulamentului cu privire la evaluarea, selectarea și achiziția manualelor pentru învățământul general, care prevăd extinderea termenelor de pregătire a ofertelor de manuale de la 6 la 8 luni, a termenelor de evaluare a proiectelor de manuale de la 2-3 săptămâni la 3-4 săptămâni și a termenelor de pregătire a manualelor pentru obținerea avizului „Bun de tipar” de la 3 la 4 săptămâni. Aceste  modificări ar oferi autorilor și colectivelor editoriale timp suficient pentru pregătirea conținuturilor, iar evaluatorilor – posibilitatea de analiză minuțioasă, în vederea excluderii tuturor carențelor și a avea în rezultat manuale de o calitate mai înaltă.

„Urmare a organizării celor două achiziții de manuale școlare, care să corespundă noii curricula, constatăm un interes redus al cadrelor didactice de a face parte din grupurile de autori de manuale școlare. Ministerul Educației și Cercetării analizează posibilitatea de intervenție în actele normative, care să încurajeze și să motiveze autorii să elaboreze manuale noi și calitative”, a menționat Galina Rusu.

La rândul lor, reprezentanții editurilor au vorbit despre necesitatea responsabilizării tuturor actorilor implicați în elaborarea manualelor școlare, asigurarea transparenței procesului de achiziții și și-au exprimat deschiderea de a colabora în vederea identificării condițiilor optime de elaborare și achiziționare a manualelor școlare.

Share