Automatizarea procesului de audit financiar, abordată de către auditorii CCRM
În cadrul Curții de Conturi a Republicii Moldova (CCRM) a avut loc o ședință internă în care a fost prezentat modulul de automatizare a procesului de audit financiar.
La ședință au participat dezvoltatorii sistemul informațional automatizat precum și persoanele implicate în realizarea nemijlocită a misiunilor de audit financiar.
Scopul ședinței a fost de a arăta persoanelor implicate în misiunile de audit financiar funcționalitățile și posibilitățile noului sistem precum și de a înlătura unele deficiențe ce ar putea apărea pe viitor.
Astfel, în scopul implementării obiectivelor strategice pentru perioada 2021-2025, Curtea de Conturi a instituit un instrument propriu de automatizare a procesului de audit financiar, care la moment se află la etapa de testare. Prin intermediul aplicației tindem să facilităm derularea procesului de audit financiar, prin aplicarea uniformă a metodologiei de audit și a documentelor model, asigurarea controlului strict al calității și implementării celor mai bune practici în domeniu.
Aplicarea posibilităților IT va facilita realizarea misiunilor de audit, monitorizarea procesului de activitate, accesul la documentele de lucru din orice loc, precum și va asigura posibilitatea de generare operativă și vizualizarea în timp real a informațiilor privind planificarea, inițierea, derularea misiunilor de audit, resursele umane și timpul utilizat, precum și încărcătura pe fiecare angajat al CCRM.