Au fost depuse 6 oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut

Au fost depuse 6 oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut

Astăzi au fost depuse 6 oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut, după cum urmează:

𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗦𝘁𝗮𝗻𝗰𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗖𝗼𝘀𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 (𝗠𝗗)
Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗕𝘂𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝗼𝘃𝗮 (𝗠𝗗)
Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗙𝗮𝗹𝗰𝗶𝘂 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝗰𝗮 (𝗠𝗗)
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
𝗣𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗥𝗮𝗱𝘂𝗰𝗮𝗻𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗕𝗮𝗿𝗯𝗼𝗶𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗)
Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.

Iar ofertanții sunt:
1️⃣ Asocierea RUTIER CONEX XXI S.R.L. – SC TOTAL ROAD SRL
2️⃣ SC ARTEHNIS SRL
3️⃣ Asocierea SC PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – SC TQM MANAGEMENT SRL
4️⃣ DONPREST COM SRL
5️⃣ SC TOTAL BUSINESS LAND SRL
6️⃣ SC LIKE CONSULTING SRL

Valoarea totală estimată pentru construcția celor 4 poduri peste Prut este de 1,61 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat. Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni.

În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici:

✅️ pod rutier nou
✅️ drum de legătură la infrastructura existentă
✅️ punct control frontieră

Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii #A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.

Reamintesc faptul că am reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și am demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor:

🔹️ Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
🔹️ Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
🔹️ Oancea (RO) – Cahul (MD)

Și mai avem în procedura de licitație și 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲 𝘃𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁, 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), pod care face parte din proiectul Autostrăzii #A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Construcția acestor poduri peste Prut va duce la:

✅️ eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei
✅️ creșterea capacității de transport dintre cele două țări
✅️ realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T
✅️ fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța

Share