Astăzi a fost prezentat un nou regulament pentru publicitatea stradală în Chișinău
„Bulevardele şi străzile centrale sunt supraaglomerate, iar panourile publicitare uneori închid complet fațadele clădirilor, semnele de circulație și sunt amplasate haotic. Spaţiile verzi sunt tot mai mult împânzite cu panouri publicitare. O mare parte din panouri sunt nesigure, învechite moral şi necesită modernizate. Mai mult, numărul mare de panouri publicitare afectează traficul rutier şi lucrările de reparaţie şi construire a reţelelor inginereşti, ceea ce duce la pierderi şi la ridicarea costului lucrărilor”, scrie pe Facebook, Primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban.
În același timp, anunță că astăzi, împreună cu viceprimarul de ramură, Victor Chironda, a prezentat noul Proiect de regulament privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate şi afişaj în municipiul Chişinău, care are ca scop organizarea şi desfăşurarea activităţii de publicitate exterioară în oraş.
„Documentul instituie noi norme, reguli, cerinţe, exigenţe şi restricţii pentru proiectarea, perfectarea şi coordonarea documentaţiei de proiect pentru autorizarea, construirea, amplasarea (montarea, demontarea) şi exploatarea mijloacelor de publicitate şi afișaj”, adaugă edilul.
Regulamentul stabilește trei zone de amplasare a mijloacelor de publicitate:
1. Zona Ultracentrala;
2. Zona de Publicitate Restrânsă;
3. Zona de Publicitate Largita.
Mihaela Rotari