Andrei Spînu a publicat documentele care au stat la baza construcției podului Leova-Bumbăta
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a publicat toate documentele care au stat la baza construcției podului Leova-Bumbăta.
„Asigurăm transparență totală. Vă îndemn pe toți să analizați toate actele postate aici – https://drive.cloud.gov.md/s/SASBJezNSM3bHQb, sunt 101 de documente scanate referitor la construcția acestui obiectiv.
Reamintesc că acesta este primul pod peste Prut (chiar dacă la prima etapă de pontoane) construit de la independență încoace”, spune Andrei Spînu.
Întreg proiectul a fost realizat în patru etape:
Etapa 1️⃣: Drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către str. Podul de Flori, cu lungimea de 2,01 km. Astfel, conform proiectului de execuție partea carosabilă are lățimea de 8 m, două benzi de circulație a câte 3,5 m fiecare și două benzi de încadrare a câte 0,5 m fiecare. Totodată pe tronsonul de racordare cu podul de pontoane și Platforma punctului de trecere a frontierei inclusiv pe teritoriul acesteia pe o lungime de cca 400 m, drumul are 4 benzi de circulație cu lățimea de cca 17 m iar înălțimea terasamentelor constituie cca 4 m, iar volumul lucrărilor de terasament constituie 150 800 m3.
Etapa 2️⃣: Construcția și amenajarea platformei punctului de trecere a frontierei PTF. Platforma PTF este amenajată pe o suprafață de cca 11 500 m2, înălțimea terasamentelor cca 4 m. Volumul lucrărilor de terasament constituie cca. 52 330 m3.
Etapa 3️⃣: Construcția și amenajarea platformei de parcaj. Platforma parcajului este amenajată pe o suprafață de cca 13 000 m2, înălțimea terasamentelor este de cca 4,5 m, volumul lucrărilor de terasament constituie cca. 70 970 m3.
Etapa 4️⃣: Drum de ocolire a or. Leova cu lungimea de 1,5 km (G99 – str. Podul de Flori), care este formată din 3 sectoare:
Racordarea drumului de acces cu drumul G99 cu lungimea de L=360 m, km 36+880 – km 37+240. Volumul lucrărilor de terasament constituie – 2 350 m3. Partea carosabilă are suprafața de 5 325 m2;
Drum de ocolire a or. Leova cu lungimea de 1,5 km;
Strada, acces către drumul de ocolire a or. Leova (drum colector cu lungimea de 791 m). Volumul lucrărilor de terasament constituie – 2 350 m3. Partea carosabilă are suprafața de 5 325 m2. Suprafața dată se datorează faptului că pe acest sector au fost amenajate benzi de accelerare, decelerare, ocolire și insule de canalizare a traficului în intersecție, respectiv partea carosabilă ajunge să conțină patru benzi de circulație;
„Îndemn pe toată lumea care are neclarități să ceară orice document, da la orice construcție făcută de ministerul pe care îl conduc”, spune Andrei Spînu.