A fost validată documentația pentru elaborarea studiiilor de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri peste Prut

A fost validată documentația pentru elaborarea studiiilor de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri peste Prut

Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România a validat documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru alte patru poduri rutiere peste Prut.

Este vorba de:
Costești – Stânca
Leova – Bumbăta
Pod nou Leca  – Fălciu
Pod nou Barboieni  – Răducăneni

De asemenea, continuă licitația pentru podul la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni – Ungheni. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie.

Principalele caracteristici prevăzute sunt:

261,20 m lungime pod nou peste Prut
2 benzi pe sens + trotuare
13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
8 m lățime parte carosabilă
1 km lungime traseu
4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene🇪🇺 nerambursabile.

„Împreună cu celelalte poduri de la Giurgiulești (MD) – Galați (RO) (deja reabilitat), Leușeni (MD) – Albița (RO), Sculeni (MD) – Sculeni (RO), Cahul (MD) – Oancea (RO), vom asigura interconectivitatea cu România și nemijlocit cu Uniunea Europeană.

Podurile vor aduce mai multă siguranță și fluidizare a traficului pentru camioanele noastre sau cele care tranzitează Republica Moldova, va crește comerțul și va integra și mai mult Republica Moldova în Rețeaua de Drumuri Europene TEN-T.

Construcția celor 9 poduri peste Prut este una din prioritățile strategice din Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+ și în 2024 vom continua să mergem înainte și să construim poduri care unesc”, spune ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.

Share