15 probleme nonprofit: „Înregistrează-te ca profesionist voluntar pentru a contribui la rezolvarea lor”
Pe 23 martie 2018, de la ora 19:00 – până la 03:00 dimineața, profesioniști din toată țara se adună la Tekwill, ca să doneze o seară din timpul lor și ceea ce au mai valoros – experiența profesională pentru prima ediție a evenimentului: „8 ore peste program pentru o cauză bună” , informează Oficial.
Organizatorii îndeamnă: „Devin-o parte a acestei inițiative frumoase și înregistrează-te ca profesionist voluntar pentru a contribui la rezolvarea celor 15 cauze identificate. Suntem în căutare de specialiști din următoarele domenii: marketing și comunicare, brand management, public relations, art / graphic design, online marketing, planificare media, management evenimente, content management, social media, fundraising și vânzări, management urban, arhitectură, administrație publică locală, domeniul juridic, turism, mediu, planificare strategică, consultanță în afaceri, dezvoltare web / IT, implicare comunitară, scriere de proiecte, management resurse umane, producție video.
Dacă te-ai regăsit în una dintre pozițiile enumerate mai sus, te invităm să donezi opt ore din timpul tău și să-ți oferi experiența profesională pentru o cauză bună din Moldova! Împreună cu alți voluntari vei găsi soluții și vei rezolva probleme care nu au buget sau specialiști, dar au impact pentru comunitate și țară.
Înscrierea voluntarilor este deschisă până pe 17 martie 2018. Completează formularul aici sau pe www.8-i.md (secțiunea voluntari)”.
„8 ore peste program este evenimentul perfect pentru oamenii cu experiență cărora le pasă de țară și de comunitatea din care fac parte. #8hoursovertime e locul potrivit care oferă oportunitatea de implicare atât pentru cei care au la activ experiențe de voluntariat, cât și pentru cei care doresc să începă cu adevărat să ajute”, spun organizatorii evenimentului.
Cele 15 ONG-uri, grupuri de inițiativă și administrații publice locale din Moldova care vor participa în prima ediție sunt:
ONG „Terra – 1530”
Cauză: Campanie de promovare și de colectare de fonduri pentru amenajarea scuarului din localitatea Vorniceni
Specialiști: colectare de fonduri, designer grafic, comunicare, social media, implicare comunitară, protecția mediului.
UPJ Asociația Cultivatorilor și Procesatorilor de Lavandă din Moldova
Cauză: Strategie de dezvoltare a asociației pentru o perioadă de 2 ani
Specialiști: strategie de brand, marketing și comunicare, fundraising și vânzări.
Biblioteca Publică „Mihai Eminescu” din orașul Rezina
Cauză: Campanie de crowdfunding în scopul dezvoltării și extinderii serviciilor gratuite oferite de bibliotecă.
Specialiști: crowdfunding, marketing și comunicare, implicare comunitară, scriere de proiecte.
Asociația pentru Amenajarea și Reconstrucția Chișinăului
Cauză: Campanie de advocacy pentru amenajarea terenului adiacent străzii Maria Drăgan din orașul Chișinău
Specialiști: dezvoltare urbană, arhitectură, proiectare, comunicare, advocacy, lobby, social media, APL
Asociația „S.O.S. Minor”
Cauză: Crearea unei platforme online de notificare și implicare a cetățenilor în soluționarea problemelor municipiului Chișinău
Specialiști: marketing și comunicare, social media, dezvoltare web, IT, implicare comunitară, design grafic.
Inspectoratul General de Poliție (IGP) – Inițiativa „Bunicii Grijulii”
Cauză: Dezvoltarea campaniei de promovare a inițiativei pentru mobilizarea masivă a voluntarilor
Specialiști: marketing și comunicare, social media, implicare comunitară, planificare strategică
A.O. “Primăria Mea”
Cauză: Identificarea soluțiilor pentru remedierea stării proaste a subteranelor din orașul Chișinău
Specialiști: management urban, arhitectură, inginerie urbană, administrație publică, domeniul juridic
A.O. Asociația de Băștinași “Răzeșii”
Cauză: Identificarea unui mecanism de asociere și dezvoltare a apicultorilor din c. Cotiujenii Mari
Specialiști: consultanță în afaceri, planificare strategică, atragere de fonduri, brand management, domeniul juridic
Primăria orașului Nisporeni
Cauză: Campanie de promovare și crowdfunding pentru amenajarea parcului central din or. Nisporeni
Specialiști: colectare de fonduri, designer grafic, marketing și comunicare, social media, implicare comunitară, producție video
Asociația Obștească „Renașterea Rurală”
Cauză: Rebranding și strategie de promovare a platformei social-informative www.cunosc.eu
Specialiști: art/grafic designer, comunicare și marketing online, content management, dezvoltare web, social media, fundraising
Grupul de inițiativă „Rădăcinele Ciuteștilor”
Cauză: Dezvoltarea unui traseu turistic în Ținutul Nisporenilor
Specialiști: turism, brand management, arhitectură ecleziastică, fundraising, marketing, mediu
Asociația de Cercetare a Maladiilor Cronice
Cauză: Elaborarea unui website pentru promovarea proiectelor organizației
Specialiști: dezvoltare web, marketing și comunicare, PR, brand management
Mișcarea Civică „Hai Moldova”
Cauză: Îmbunătățirea strategiei de comunicare și de fundraising în vederea mobilizării generale pentru Ziua Curățeniei Globale 2018
Specialiști: management evenimente, online marketing și comunicare, planificare media, fundraising și vânzări, art/graphic/graffiti design
Atelier de Design Mihai Stamati
Cauză: Strategie de colectare de fonduri pentru dotarea unor spații publice cu mobilier urban
Specialiști: crowdfunding, marketing și comunicare, management urban, arhitectură, implicare comunitară, planificare strategică
Organizația „Parcurile Viitorului”
Cauză: Strategie de promovare și implicare a comunității în proiectul Million Trees Moldova
Specialiști: implicare comunitară, management resurse umane, marketing și comunicare, management evenimente, planificare media, content management
Mai multe informații despre eveniment găsiți pe http://8-i.md/ sau pe pagina de FB.
Evenimentul se va desfășura în sesiuni de lucru, acestea fiind completate de pauze de networking, cafea si energizante, gustări delicioase, video conferințe și multă voie buna.
Evenimentul este organizat de rețeaua de absolvenți ai programelor de studii oferite de Guvernul Suedez și este susținut financiar de Institutul Suedez, Universitatea Malmö din Suedia și Ambasada Suediei în Chișinău.
Doina Secrieru