Un nou raport privind comportamentul mass-media în campania electorală

Un nou raport privind comportamentul mass-media în campania electorală

Coaliția pentru Alegeri Libere și Corecte (CALC) a prezentat, astăzi, cel de-al patrulea raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală.

După cum informează OFICIAL, în perioada de monitorizare (9 ianuarie – 16 februarie 2019) frecvența și durata materialelor la 12 posturi TV, a fost de 1049 de materiale cu caracter electoral direct și indirect. Astfel, fiind 983 știri, 33 emisiuni și 33 dezbateri, iar volumul total al materialelor fiind de aproximativ 84 ore.

De menționat că, dacă am face un top 10 concurenți în circumscripția națională, bazat pe cele 12 posturi TV, după frecvența și durata în știri, emisiuni, dezbateri, a reprezentanților partidelor politice, acesta ar arăta în felul următor: PDM – 344 ori, PSRM- 280 ori, Blocul ACUM – 209 ori, PȘ – 107 ori, PL – 101 ori, PN – 55 ori, PCRM – 51 ori, PR – 33 ori,  Partidul „Democrația Acasă”- 29 ori și MPA – 26 ori.

Totodată, dacă am realiza un top 10 al concurenților electorali în circumscripții uninominale, bazat pe aceste 12 posturi TV, după frecvența și durata apariției în știri și emisiuni, acesta ar arăta în felul următor: Vlad Plahotniuc – 36 ori, Ilan Șor – 17 ori, Vlad Batrîncea – 16 ori, Pavel Filip – 14 ori, Valeriu Munteanu – 14 ori, Călin Vieru – 14 ori, Mihail Stratulat – 11 ori, Monica Babuc – 11 ori, Rodica Rusu – 11 ori și Constatin Țuțu – 11 ori.

De menționat că, CALC a monitorizat și presa online, iar în perioada de raportare au fost 882 materiale.

Andriana Cheptine  

Share