Strategia de reformă a administrației publice pentru anii 2023-230 – discutată la Guvern

Strategia de reformă a administrației publice pentru anii 2023-230 – discutată la Guvern

Proiectul Strategiei de reformă a administrației publice pentru anii 2023-2030 a fost discutat de membrii Comisiei paritare pentru descentralizare, în cadrul ședinței prezidate de prim-ministrul Dorin Recean.

Documentul de politici, care urmează a fi aprobat de Executiv, descrie viziunea, acțiunile și resursele necesare pentru a accelera transformarea europeană a instituțiilor publice la nivel central și local.

Șeful Executivului a apreciat asistența partenerilor externi în procesul de elaborare a Strategiei, dar și dialogul constructiv între autoritățile publice centrale și locale, menționând că fiecare a avut posibilitatea să contribuie la definitivarea unui document cadru privind administrația publică. „Strategia se înscrie în contextul eforturilor de integrare europeană a Republicii Moldova și ne arată direcția în care trebuie să ne mișcăm gradual pentru a realiza obiectivele noastre comune – construirea unor servicii publice cât mai aproape de cetățeni și consolidarea capacităților administrative ale autorităților publice locale”, a spus premierul Dorin Recean.

În perioada următoare, potrivit secretarului general al Guvernului, Artur Mija, autoritățile centrale și locale vor colabora pentru elaborarea documentelor necesare implementării Strategiei, inclusiv a Legii privind amalgamarea voluntară. În același timp, dialogul va continua pe platforma grupurilor de lucru sectoriale pentru descentralizare. Pe lângă cele 7 grupuri deja create, la solicitarea primarilor, vor fi constituite încă 2 grupuri – pe domeniul culturii și al afacerilor interne.

Reprezentanții administrației publice locale au apreciat deschiderea pe care o au din partea Guvernului, subliniind că doar prin efort comun vor fi identificate cele mai bune soluții pentru rezolvarea problemelor la nivel local și avansarea Republicii Moldova în fortificarea instituțiilor publice. În acest sens, membrii comisiei au discutat despre motivarea funcționarilor publici la nivel local, descentralizarea financiară, dar și importanța proiectului de delimitare, evaluare și înregistrare a bunurilor imobile și terenurilor proprietate publică.

Share