Secretariatul Parlamentului și-a stabilit prioritățile pentru 2023

Secretariatul Parlamentului și-a stabilit prioritățile pentru 2023

Prioritățile pentru anul 2023 ale Secretariatului Parlamentului sunt îndreptate spre a eficientiza asistența acordată activității deputaților și a asigura un grad mai mare de transparență a procesului legislativ. Printre obiectivele incluse în Planul de acțiuni al Secretariatului Parlamentului pentru anul curent se regăsesc implementarea Sistemului informațional e-Parlament, lansarea noului site al legislativului, utilizarea Sistemului electronic de management al documentelor.

Prioritățile au fost stabilite după consultarea cu reprezentanții subdiviziunilor structurale și ai secretariatelor comisiilor permanente, dar și după ce au fost discutate rezultatele înregistrate anul trecut, provocările și riscurile existente pentru fiecare domeniu de activitate a Secretariatului.

„În baza concluziilor formulate a fost elaborat Planul de acțiuni pentru anul curent, în care se regăsesc propunerile deputaților, formulate în sondajul realizat în premieră, care estimează gradul de satisfacție a parlamentarilor cu privire la asistența oferită de către Secretariatul Parlamentului, precum și recomandările partenerilor de dezvoltare și ale reprezentanților societății civile, expuse în rapoartele elaborate”, a menționat Secretarul general al Parlamentului, Tamara Gheorghița.

În anul 2022 Secretariatul Parlamentului și-a modificat structura organizațională. Astfel, efectivul de personal al Secretariatului s-a redus cu 63 de unități, ceea ce constituie 15,1% din numărul total de unități. Totodată, funcțiile publice de conducere în subdiviziunile structurale ale Secretariatului Parlamentului s-au redus cu 16 unități de personal. Efectivul de personal a devenit unul mai compact, dar, în același timp, capabil să îndeplinească obiectivele stabilite privind asigurarea bunei funcționări a organelor de lucru ale Parlamentului.

Potrivit raportului de bilanț pe anul trecut, Secretariatul Parlamentului a realizat 84 % din acțiunile planificate, 9 % sunt în proces de realizare, iar 7 % sunt nerealizate. De asemenea, Parlamentul a înregistrat o diminuare considerabilă a consumului de hârtie în domeniul documentării parlamentare, de circa 60 %, datorită trecerii la formatul exclusiv electronic de difuzare a documentelor aferente activității legislative. Iar măsurile de eficiență energetică aplicate au adus economii la bugetul Parlamentului în sumă de circa 4,2 milioane lei.

Planul de acțiuni al Secretariatului Parlamentului pentru anul 2023 și Raportul de activitate al Secretariatului Parlamentului pe anul 2022 sunt publicate pe site-ul instituției parlamentare.

Alte informații de bilanț pot fi consultate în Buletinul anual 2022 al Parlamentului, Parlament INFO, care este, pentru prima dată, difuzat doar în format online.

Share