Rata apelurilor la Serviciul 112 a crescut cu aproape 20 la sută. Iată cauza!

Rata apelurilor la Serviciul 112 a crescut cu aproape 20 la sută. Iată cauza!

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, a întreprins o vizită de lucru la Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112, pentru a se informa despre rata apelurilor în timpul intemperiilor vremii și cât de operativ s-a intervenit în situațiile de urgență semnalate de cetățeni.

Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a comunicat că, în perioada ninsorilor abundente, din zilele 10-12 ianuarie, la numărul unic au fost recepționate aproape 13 mii de apeluri. Cifra este cu aproape trei mii mai mare decât în zilele fără precipitații. Pentru a face față numărului mare de solicitări, în această perioadă a fost suplinit numărul de angajați.

Potrivit datelor, 70% din toate apelurile de urgență primite la numărul 112, reprezintă solicitări ale ambulanței. De asemenea, statistica realizată de Serviciul 112 arată că din numărul total de solitări la numărul unic de urgență, 68 % sunt apeluri non urgente. „Echipele de intervenție asigură întotdeauna un nivel ridicat de acordare a asistenței medicale victimelor. Cu regret sunt cazuri când apelantul solicită ambulanța în situații non-urgente, fapt ce împiedică organizarea intervenției în situații de urgență majoră, în care fiecare minut de întârziere poate fi decisiv”, a menționat vice-directorul Constantin Gorincioi.

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în Moldova în iulie 2018. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în Moldova şi întreaga Uniune Europeană. Acesta are drept scop filtrarea apelurilor de urgență și reducerea timpului de intervenție a Serviciilor Specializate de Urgență (SSU).

Mihaela Rotari 

Share