Proiectul legii cu privire la publicitate – votat în prima lectură

Proiectul legii cu privire la publicitate – votat în prima lectură

Proiectul de lege cu privire la publicitate a fost votat, ieri, 11 noiembrie, în prima lectură, de 53 de deputați. În DOCUMENT este concretizat și ajustat obiectul reglementărilor în domeniu — relațiile ce apar între furnizorii, producătorii, distribuitorii, difuzorii și consumatorii de publicitate, transmite OFICIAL.

Este instituit dreptul difuzorilor de publicitate de a solicita distribuitorului asumarea răspunderii privind mesajul publicitar. Sunt completate și concretizate reglementările speciale cu referire la difuzarea publicității prin intermediul paginilor web și este eliminată limita spațiului din publicațiile periodice private, rezervat publicității comerciale.

O nouă reglementare este cea privind difuzarea publicității politice în perioada extraelectorală. Iar sintagma ”publicitate socială” se propune a fi înlocuită cu sintagma ”mesaj de interes public”. Este reglementată publicitatea comercială, cea interioară și exterioară (outdoor). De asemenea, se reglementează controlul de stat și  sancțiunile în domeniul publicității.

Proiectul a fost elaborat de deputații Fracțiunii parlamentare ”Partidul Acțiune și Solidaritate”, în colaborare cu grupul de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media a Republicii Moldova.

Potrivit lui Virgil Pâslariuc, vicepreşedintele Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, scopul proiectului este ajustarea legislației naționale la standardele europene în domeniul publicității, crearea unui climat adecvat pentru dezvoltarea pieței de publicitate. Totodată, documentul se încadrează în politicile prioritare stabilite în Planul de acțiuni al Guvernului pentru anii 2021-2022.

De remarcat că Legea cu privire la publicitate în vigoare a fost adoptată în anul 1997.

Share