Programul de inițiere pentru deputații de Legislatura a XI-a, aflați la primul mandat de parlamentar, lansat

Programul de inițiere pentru deputații de Legislatura a XI-a, aflați la primul mandat de parlamentar, lansat

La Parlament s-a desfășurat, astăzi, prima sesiune de informare din cadrul  programului de inițiere pentru deputații de Legislatura a XI-a, aflați la primul mandat de parlamentar, informează OFICIAL.

Potrivit unui comunicat de presă, la această ședință deputații au fost informați despre activitatea Secretariatului Parlamentului, atribuțiile,  sarcinile și responsabilitățile subdiviziunilor structurale.

Sesiunea de informare a fost moderată de Lilia Melnic, Secretar general adjunct al Parlamentului, care a salutat interesul manifestat de deputați și a adus asigurări privind buna funcționare a Secretariatului și realizarea tuturor responsabilităților în vederea desfășurării procesului legislativ eficient.

Sesiunea de astăzi reprezintă prima din cele trei etape ale programului de inițiere pentru noii deputați, menit să asigure asistența organizatorică, informațională și tehnică oferită de către subdiviziunile Secretariatului Parlamentului.

La următoarele două etape, deputații urmează să fie informați despre procesul legislativ, armonizarea legislației, controlul parlamentar, precum și despre alte subiecte de interes, la solicitarea fracțiunilor.

De remarcat că peste 56 din cei 101 deputați aleși la scrutinul parlamentar din 11 iulie 2021 sunt la primul  mandat de parlamentar.

Amintim că la dispoziția tuturor deputaților este pus sistemul informațional intern (Intranet), unde parlamentarii se vor informa asupra structurii și atribuțiilor instituției legislative, organizării și funcționării Secretariatului Parlamentului.

De asemenea, pe Intranet toți deputații vor  putea accesa acte legislative relevante activității unui membru al Parlamentului,  documente, baze de date, informații de contact, regulamente, registre, etc.

Totodată, informațiile se referă și la unele aspecte tehnice, precum regulamentul de utilizare a sălilor de ședințe, prezența deputaților în Parlament, accesul la parcarea instituției și altele.

În clădirea Parlamentului sunt asigurate condiții necesare pentru ca toți deputații și funcționarii din cadrul Secretariatului Parlamentului să poată avea acces la internet cu viteză înaltă. Sunt instalate aproape 50 de puncte de amplificare a semnalului Wireless, care acoperă în jur de 90 la sută din clădirea Legislativului.

Birourile deputaților vor fi dotate cu tehnica de calcul necesară, sistem de IP-telefonie, iar în toată clădirea instituției parlamentare este disponibil sistemul de Print Management – gestionare eficientă și rațională a tipăririi documentelor.

Cristina Gurez

Share