Ministrul Economiei: Trebuie să formăm o generație competitivă, cu abilități practice, solicitate pe piața muncii la nivel național

Ministrul Economiei: Trebuie să formăm o generație competitivă, cu abilități practice, solicitate pe piața muncii la nivel național

„Fiecare profesor trebuie să țină în mână, exact ca mine – o tabletă atunci când predă. Fără să completeze ore în șir de mână proiecte didactice, fără să ducă cu el după ore, acasă zeci de caiete și teste de verificat, primind în schimbul dăruirii zilnice – respectul societății. În același timp, fiecare elev trebuie să țină în mână, exact ca mine – o tabletă atunci când învață. Fără să ducă în spate – câteva kg de manuale, fără a se plictisi la ore, fără a se teme de profesori și note. Trebuie să poată merge la școală cu dragoste de a învăța și a crește, ieșind din școală și facultate instruit, exact pentru ceea ce va face începând cu prima zi după absolvire, pregătit pentru profesia lui”. Declarația a fost făcută de ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, la Forumul Educațional „Viziunea mea pentru școala noastră”, informează Oficial.

Evenimentul a fost organizat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, în frunte cu ministrul Monica Babuc.

În debutul evenimentului, Prim-ministrul, Pavel Filip a menționat despre importanța dezvoltării și reformării sistemului educațional din țara noastră.

„În cadrul Forumului, au avut loc discuții de totalizare privind direcțiile de evoluție ale sistemului național de educație, urmarea a celor 11 ateliere de lucru organizate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării în perioada 14 noiembrie – 10 decembrie. În cadrul acestor ateliere au fost consultate opiniile a cca 1000 de elevi, studenți, cadre didactice și manageriale privind viziunea acestora asupra dezvoltării „școlii naționale””, se spune într-un comunicat de presă.

Potrivit ministrului Chiril Gaburici, atât profesorii, cât și elevii trebuie să aibă acces la condiții bune de muncă, studiu și infrastructură, iar tot ce se predă și se învață să fie cu adevărat util. „Am spus până acum de multe ori și o să mai repet. În epoca tehnologiilor, care evoluează nu doar cu fiecare zi, dar cu fiecare oră, nu avem dreptul să pregătim copiii pentru realitățile trecutului. Mai mult decât atât, nu avem voie sa pregătim copiii noștri pentru realitățile prezentului. Suntem obligați moral, în fața fiecărui copil din Republica Moldova – să îl pregătim pentru realitățile viitorului, în directă legătură cu necesitățile vieții și societății în care trăim”, a precizat ministrul.

În discursul său, Chiril Gaburici a menționat că fiecare copil trebuie să dispună de șanse egale în procesul de învățare, indiferent de regiune sau nivelul de bunăstare socială. „Trebuie să formăm o generație competitivă, cu abilități practice, solicitate pe piața muncii la nivel național și capabilă să aducă un alt nivel de plus valoare economiei naționale. Educația trebuie să genereze profesioniști, care să fie pregătiți pentru profesiile pe care urmează să le îmbrățișeze”.

Chiril Gaburici a accentuat unele schimbări care s-au realizat deja, în sistemul educațional din țară, printre care, creșterea salariilor în sfera educației, reparațiile instituțiilor de învățământ din orașe și sate, introducerea educației digitale, introducerea învățământului dual, dar și alte reforme care urmează a fi înfăptuite.

„Nu există noi, ei, autorități, elevi, pedagogi, lupte. Nu există părți diferite de baricade – există o singură echipă. Echipa suntem de fapt noi toți – cei care într-un fel sau altul, construim viitorul Republicii Moldova, a cărei economie nu se poate dezvolta, fără schimbarea de viziune asupra educației”, a adăugat ministrul Chiril Gaburici.

Doina Secrieru

Share