Mass-media a fost monitorizată în campania electorală. Raport final
Centrul pentru Jurnalism Independent și Asociația Presei Independente au prezentat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, ultimul Raport de monitorizare mass-media în campania electorală, informează OFICIAL.
Perioada de monitorizare a fost 9 ianuarie 2019 – 24 februarie 2019.
Astfel, dacă ne referim la frecvența și durata materialelor a 12 posturi TV (Moldova 1, GRT, Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, NTV Moldova, Pro TV Chișinău, TV8, Accent TV, TV Centrală), atunci este de 5877 de materiale cu caracter electoral direct și indirect, dintre acestea fiind 5556 știri, 206 emisiuni și 115 dezbateri.
Totodată, volumul total al materialelor a fost de aproximativ 449 ore (108 ore știri, 165 ore emisiuni de opinie și 76 ore dezbateri).
„Subiecte cu caracter electoral direct – subiecte despre activitatea CEC, procedura de înregistrare a candidaților în cursa electorală, procedura de vot în țară și peste hotare, sesizări privind presupuse abateri de la legislația comise de unii concurenți electorali, întâlniri, evenimente electorale. Subiecte cu caracter indirect – activități ale președintelui și Președinției, ale diferitor ministere și structuri guvernamentale, ultima sesiune a Parlamentului etc.”, se spune în raport.
Frecvența și durata apariției în știri/emisiuni a reprezentanților partidelor politice, concurenți în circumscripția națională la cele 12 porturi TV.
Frecvența și durata apariției în știri și emisiuni a top 15 concurenților electorali în circumscripții uninominale la cele 12 posturi TV.
Frecvența și durata apariției în dezbateri a reprezentanților partidelor politice, concurenți în circumscripția națională.
Doina Secrieru