IPRE a organizat audieri publice pe subiectul reformei administrației publice a mun. Chișinău

IPRE a organizat audieri publice pe subiectul reformei administrației publice a mun. Chișinău

Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) a organizat cea de-a 7-a Audiere Publică pentru Chișinău din 2018-2019 pe subiectul reformei administrației publice a mun. Chișinău, transmite OFICIAL.

Experții, împreună cu reprezentanți ai autorităților locale și centrale, experți din societatea civilă și cetățeni activi au discutat despre eficientizarea procesului de planificare urbană în mun. Chișinău prin reformarea Direcției Generale Arhitectură, Urbanism și Relații Funciare.

Politica publică a fost prezentată de expertul Victor Chironda și își propune să examineze eficiența și utilitatea Direcției Generale Arhitectură, Urbanism și Relații Funciare, prin identificarea și sintetizarea problemelor în domenii specifice.

În cadrul studiului au fost identificate problemele: neplanificarea dezvoltării urbane, administrarea ineficientă a proprietății funciare municipale, lipsa documentației de urbanism, probleme de management, transparență și integritate.

Politica Publică analizează următoarele măsuri de intervenție:

  1. Status quo: Menținerea organigramei și proceselor actuale ale DGAURF.
  2. Restructurarea DGAURF prin crearea Direcției Generale de Arhitectură și Planificare Urbană.
  3. Implementarea unui set de măsuri de instruire, reglementare, monitorizare și control al activității DGAURF.

Problemele principale ale DGAURF au la bază lipsa reglementării proceselor și activităților, deraierea de la cadrul legal și normativ, admiterea și tolerarea încălcărilor. Toate aceste fenomene împreună duc la lipsa de eficiență și performanță a întregii instituții iar, în rezultat, la dezvoltarea haotică și ne-sustenabilă a orașului. Iar asta generează înrăutățirea condițiilor urbane și la scăderea nivelului de viață a locuitorilor municipiului Chișinău.

În baza problemelor identificate și a soluțiilor propuse în această analiză, putem face următoarele recomandări de politici publice:

  1. Transferul funcțiilor de gestionare a patrimoniului funciar de la DGAURF către Direcția Generală Economie și Patrimoniu.
  2. Restructurarea organizațională a DGAURF în Direcți Generală de Urbanism și Amenajare a Teritoriului, cu crearea următoarelor substructuri: Direcția de Urbanism, Serviciul de Urbanism, Serviciul de Autorizare, Serviciul Proiecte Urbane, Serviciul Publicitate Stradală și Serviciul de Cadastru Funcțional Urban.
  3. Elaborarea și implementarea unui set de măsuri de reglementare a activităților și proceselor, de asigurare a controlului și disciplinei și de instruire a funcționarilor din cadrul DGAURF.

Politica Publică poate fi consultată mai jos:

Doina Secrieru

Share