Iată cum poate fi fluidizat traficul din mun. Chișinău, potrivit lui Andrei Năstase și a echipei sale
Candidatul Partidului Platforma Demnitate și Adevăr la funcția de primar general al municipiului Chișinău, Andrei Năstase, și echipa sa au prezentat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, soluțiile pentru fluidizarea traficului în municipiul Chișinău.
Andrei Năstase a declarat că traficul rutier este o problemă de o gravitate aparte.
„Veți găsi în oferta noastră, acțiuni de scurtă durată, plan de durată medie, dar și de lungă durată privind modernizarea și eficientizarea transportului, privind modalitatea și interconectarea, fluidizarea și ordonarea traficului rutier. Însă, o soluție rapidă de fluidizare a traficului rutier este prin prelungirea străzii Albișoara până la strada Mesager. Prin construcția acestei porțiuni de drum și reabilitarea unei porțiuni de drum de aproximativ 1,5 km și reabilitarea întregului tronson de aproape 3,5 km, realizăm mai multe beneficii în interesul cetățeanului. Întâi de toate, soluționăm traficul infernal din intersecția bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt și str. Ion Creangă, în sensul giratorului din acea intersecție. Vom reduce fluxul de automobile de pe str. Mihai Viteazul și str. Calea Ieșilor. Această conexiune va permite transportului auto, care pleacă înspre Nisporeni, Călărași, Strășeni, Ungheni, Fălești, să ocolească centrul orașului. Este o soluție rapidă pentru a fluidiza traficul rutier în această zonă. Mai apoi, este nevoie de extinderea str. Mesager până la Șoseaua Balcani, conectată cu drumul spre Leușeni. Această propunere nu necesită sume exorbitante, e nevoie să acționăm cât se poate de rapid”, a precizat Năstase.
La rândul său, membrul Platformei DA, Liviu Vovc, a mai prezentat câteva idei simple care pot fi realizate rapid pentru a fluidiza transportul. „Cu toții știm că, din zona centrală spre nord sunt trei accese, astfel, cu o simplă extindere a străzii Petru Rareș până la cercul Visterniceni ar permite crearea unei noi căi de acces spre Calea Orheiului. Este nevoie de 150 metri de carosabil și soluționarea intersecției la nivel cu Calea ferată. Mai apoi, este nevoie de a crea un acces denivelat. Traficul din zona Malina Mică – extinderea, crearea unui drum de 650 metri până la viaduct cu ieșirea spre ambele sensuri. Alte soluții despre care trebuie să vorbim, mai complicate, dar extrem de importante sunt centura internă și externă a orașului Chișinău. Trebuie de făcut un studiu de trafic, să găsim finanțări externe, să începem cât mai rapid construcția acestor centuri”, a punctat Vovc.
Mihaela Rotari