Diana Tacu, directorul S.A. „Apă-Canal Chişinău”, despre priorităţile pe care le are la moment întreprinderea

Diana Tacu, directorul S.A. „Apă-Canal Chişinău”, despre priorităţile pe care le are la moment întreprinderea

Diana Tacu, Directorul general interimar al S.A. „Apă-Canal Chişinău”, într-o declaraţie pentru www.curentul.md, a vorbit despre priorităţile pe care le are la moment întreprinderea.

„Una din prioritățile principale este conlucrarea eficientă cu consumatorii, în acest sens fiind implementate diverse proiecte. Astfel, odată cu crearea Centrului multifuncțional, de la începutul anului 2024 au fost prestate pentru consumatori 132 005 servicii. În perspectivă, ne propunem instituirea unui Call Centru, unde oricare  solicitant va obține operativ informația necesară, fapt ce ar conduce la îmbunătățirea calității serviciilor prestate, dar şi va avea impact pozitiv şi asupra imaginii întreprinderii”, a declarat ea.

Potrivit spuselor sale, una din activitățile de bază ale furnizorului de apă este şi încheierea contractelor de furnizare/prestare a serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare, cu consumatorii/potențialii consumatori. Astfel, de la începutul anului 2024 au fost încheiate 9729 contracte cu consumatorii. În prezent, la evidența operatorului sunt circa 125 mii de consumatori casnici și non-casnici.

Diana Tacu a mai menţionat că un alt aspect de importanţă majoră este calculul volumul consumatorilor care depăşesc concentraţiile maxime admisibile şi nivelul de achitare a facturilor emise către aceştia. Astfel, pe parcursul anului 2024 au fost întocmite 322 de acorduri de preluare a apelor uzate, de provenienţă industrială/menajeră, deversate în canalizarea municipală. De asemenea, de la începutul anului 2024 au fost executate 529 lucrări de branșare ale instalațiilor interne de apă.

Directorul general interimar al S.A. ,,Apă-Canal Chişinău” a spus, de asemenea, că, urmare a situației instabile care se atestă la moment în sectorul energetic, administrația furnizorului de apă identifică mai multe soluții pentru a asigura eficiența energetică și resursele regenerabile, astfel încât impactul acestora să fie mai nesemnificativ asupra consumatorului, dar și asupra operatorului de apă.

„Grație unei donaţii a USAID, în cadrul Proiectului Securitatea Energetică a Republicii Moldova, S.A. ,,Apă-Canal Chișinău” a recepționat 3 generatoare de energie electrică cu o capacitate totală de aproximativ 880 kW, pentru a asigura fiabilitatea serviciilor sale în cazul deconectărilor de energie la nivel național sau a situațiilor de urgență. Astfel, peste 1 milion de consumatori ai S.A. ,,Apă-Canal Chișinău” vor putea fi asigurați cu servicii neîntrerupte de alimentare cu apă și canalizare în cazul deconectărilor de energie electrică la nivel național”, a menţionat Diana Tacu.

Pentru perioada următoare, ,,Apă-Canal Chișinău” planifică extinderea ariei de prestare a serviciilor. „Vorbim despre regionalizarea serviciului prin extinderea proiectului apeductului magistral Chişinău-Străşeni-Călăraşi, dar și despre posibilitatea extinderii și în alte raioane din țară, dezvoltarea procesului de contorizare inteligentă a consumatorilor casnici, digitalizarea serviciilor din cadrul întreprinderii. ACC își propune să continue prestarea în folosul comunității a unor servicii de calitate, respectând standardele internaționale în vigoare”, a mai spus Directorul general interimar al S.A. ,,Apă-Canal Chişinău”.

Share