Concluziile celui de-al doilea raport de monitorizare a mass-media în campania electorală

Concluziile celui de-al doilea raport de monitorizare a mass-media în campania electorală

Centrul pentru Jurnalism Independent a prezentat, astăzi, al doilea raport de monitorizare a mass-mediei în campania electorală pentru alegeri din 20 octombrie 2019.

După cum informează OFICIAL, acesta conține date din monitorizarea a 10 posturi TV (Moldova 1, Prime TV, Publika TV, Jurnal TV, RTR Moldova, NTV Moldova, ProTV, TV8, Accent TV și Televiziunea Centrală) în perioada 28-4 octombrie 2019.

Directoarea executivă a CIJ, Nadine Gogu, a menționat că, concluzia generală este că s-a păstrat aceeași tendință înregistrată în raportul nr.1.

„Tendința e că trei posturi TV cu acoperire regională continuă să facă partizanat politic în favoarea unor anumiți concurenți electorali, iar alte 7 au comportament mult mai echilibrat și încearcă să reflecte campania neutru, imparțial, echidistant. De menționat că, majoritatea posturilor au oferit acces în știri candidaților în alegeri, care au fost citați și/sau menționați de cele mai multe ori în materialele privind campania electorală. Materialele electorale au fost, în mare parte, corecte, echidistante, prezentând neutru protagoniști. Majoritatea subiectelor electorale au citat preponderent candidații în alegeri, limitându-se la o singură sursă de informație, fără a trata subiectele în profunzime prin oferirea informațiilor de context, includerea altor surse. Majoritatea absolută a materialelor au fost dezechilibrate din perspectiva egalității de gen, bărbații fiind citați de cele mai multe ori în materialele relevante. În mare parte, materialele nu au favorizat sau defavorizat evident vreun concurent electoral ”, a spus Gogu, precizând că acestea sunt câteva concluzii generale.

Andriana Cheptine

Share