Cei mai activi deputați în mass-media
În perioada 1 aprilie – 31 iulie 2023, Promo-LEX a continuat să monitorizeze comunicarea aleșilor poporului și a observat cât de activ își popularizează aceștia pe paginile de Facebook aparițiile radio și TV.
Datele colectate arată că deputații PAS și-au promovat mai activ participările în cadrul emisiunilor mediatice, numărul postărilor ajungând la 89, față de 55 observate în perioada anterioară de monitorizare (1 august 2022 – 31 martie 2023).
Mai pasivi la acest capitol par să fie deputații BCS, cei independenți și neafiliați. Monitorii Promo-LEX au identificat 16 postări ale deputaților BCS și 6 postări ale celor independenți și neafiliați. Numărul postărilor despre aparițiile mediatice a scăzut față de perioada anterioară de monitorizare în care datele arătau 22 postări ale parlamentarilor BCS și 10 postări ale deputaților din fosta fracțiune Șor, în prezent, independenți.
Paginile personale pe Facebook, cea mai populară rețea în Republica Moldova, sunt printre principalele platforme de comunicare a deputaților cu cetățenii. Deși tehnologiile moderne au simplificat enorm această comunicare directă, mass-media rămâne totuși o sursă importantă prin intermediul cărei aleșii poporului pot transmite mesaje importante și pot informa despre activitatea lor, dar și cea a Legislativului.
Amintim că, în cadrul activității de monitorizare a Parlamentului, Promo-LEX a dezvoltat https://101.promolex.md/ – o platformă alternativă de informații accesibile despre activitatea actualei Legislaturi și a fiecărui deputat în parte.