Bilanțul activității Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale în perioada 2021–2025
„În ultimii patru ani, Republica Moldova a trecut prin cea mai amplă etapă de investiții în infrastructură.” Declarația a fost făcută de viceprim-ministrul Vladimir Bolea în cadrul conferinței de presă dedicată prezentării bilanțului activității Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale pentru perioada 2021–2025.
Viceprim-ministrul a menționat că ministerul a gestionat cel mai mare portofoliu de investiții. Prin programele „Satul European”, edițiile I și II, „Satul European Expres”, „Grupe de Creșă” „Europa este Aproape” și „Curtea Europeană”, sute de proiecte au adus și continuă să aducă schimbări vizibile în localitățile din toate regiunile țării. Mii de oameni beneficiază deja de acces la apă potabilă și canalizare, iluminat stradal modern, grădinițe și școli reabilitate, servicii publice calitative și drumuri modernizate.
De asemenea, în această perioadă, prin investițiile alocate în Fondul Rutier și din investițiile externe au fost construite și reabilitate sectoare importante de drumuri naționale. Modernizarea sectorului Bălți-Fălești a drumului R16, construirea drumului de ocolire Troița Nouă și a drumului de ocolire a orașului Comrat, reconstrucția primului sector al centurii municipiului Chișinău, finalizarea reabilitării sectoarelor de pe drumul R1 Chișinău -Strășeni, sectorul Bahmut-Ungheni, plus construcția drumului de ocolire Bahmut, reabilitarea și modernizarea sectorului Comrat-Vulcănești, sunt doar unele dintre multiplele proiecte realizate în ultimii patru ani.
Pe segmentul transporturilor, au fost semnate acorduri de liberalizare a transportului rutier cu Uniunea Europeană, România și Ucraina, relansate legături feroviare importante: Basarabeasca–Berezino, Chișinău–București, Chișinău–Kiev, și pornită electrificarea liniei Iași–Ungheni, prima infrastructură feroviară modernă de acest tip în istoria țării ce va conecta Ungheniul de Iași și București. În același timp, a fost demarată construcția Podului de Flori de la Ungheni, primul pod construit după mai bine de 60 ani peste râul Prut și inițiate studiile de fezabilitate pentru alte 4 poduri peste Prut, care vor conecta coridoarele economice regionale. Totodată, Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în gestiunea statului și a devenit Aeroportul International „Eugen Doga” Chișinău, fiind calificat printre cele mai performante din Europa la categoria de până la 10 mil. de pasageri.
În domeniul construcțiilor și urbanismului, au fost introduse reguli moderne de planificare și control, prin aprobarea noului Cod al Urbanismului și Construcțiilor, crearea Oficiului Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcții și Locuințe și lansarea Registrului de Stat al Construcțiilor.
„Acest mandat a fost despre fapte, nu promisiuni. Despre drumuri care unesc oameni, rețele de apă și canalizare care aduc sănătate, poduri care apropie comunități și reguli care construiesc siguranță”, a subliniat în încheiere Vladimir Bolea.










