Analiză: Vasile Tarlev și Irina Vlah se bucură de simpatie în rândul electoratului lor
În cadrul celui mai nou studiu efectuat de compania Intellect Group, cetățenii au fost întrebați ce emoții au față de candidatul, pretedentul la șefia statului, pe care-l susțin.
Ian Lisnevschi, directorul companiei, a făcut următoarele concluzii:
„Rolul încrederii și al respectului
Încrederea și respectul sunt esențiale pentru susținerea candidaților. Maia Sandu (56,1%), Irina Vlah (55,5%) și Andrei Năstase (52,0%) se remarcă prin nivelul ridicat de încredere în rândul electoratului lor, ceea ce reprezintă un avantaj important și un indicator al unui electorat clar definit, orientat spre susținerea candidatului lor. Este foarte greu să convingi un astfel de electorat să voteze un alt candidat.
Aprecierea și imaginea personală
Vasile Tarlev (36,2%) și Irina Vlah (22,0%) se bucură de o doză mare simpatie în rândul electoratului lor, ceea ce indică construcția reușită a unei imagini personale, care, cu campania potrivită și argumente serioase, poate duce la o încredere deplină.
Frica și polarizarea
Prezența fricii, chiar și într-un procent mic, este un semnal alarmant și indică necesitatea de a aborda cauzele acestor temeri. Un candidat care câștigă sprijin din frică riscă să radicalizeze o parte semnificativă a electoratului împotriva lui.
Incertitudine
Nivelul ridicat de incertitudine în rândul unor candidați necesită eforturi active pentru educarea alegătorilor și creșterea angajamentului alegătorilor, dar oferă și oportunități de creștere cu o campanie puternică pozitivă”.
Notă: Sondajul realizat de Intellect Group s-a desfășurat în perioada 8-17 iulie 2024 și a inclus un eșantion de 986 de adulți cu vârsta peste 18 ani, cu drept de vot. Eșantionul este reprezentativ pentru populația totală a Moldovei, cu excepția Transnistriei, distribuită pe sexe, regiuni și tipuri de localitate (urban/rural), conform datelor Biroului Național de Statistică și rezultatelor alegerilor din Moldova. Marja de eroare a sondajului nu depășește ±3,1%.