A fost aprobată Strategia de comunicare a Parlamentului pentru anii 2020 – 2024

A fost aprobată Strategia de comunicare a Parlamentului pentru anii 2020 – 2024

Prioritățile și activitățile de comunicare ale Parlamentului Republicii Moldova pentru următorii 4 ani se regăsesc în noua Strategie de comunicare. Biroul permanent al Parlamentului, la finele sesiunii de primăvară curentă, a aprobat Strategia de comunicare a Parlamentului Republicii Moldova pentru anii 2020 – 2024.

Strategia urmărește obiectivul de a consolida imaginea instituției parlamentare ca una transparentă, incluzivă, aproape de oameni, care inspiră încredere, informează și stimulează implicarea oamenilor în procesul decizional.

Parlamentul își propune, în continuare, să dezvolte proiectele menite să sporească impactul comunicării directe a societății civile cu deputații și cu instituția parlamentară. Totodată, va fi dezvoltat potențialul de comunicare a comisiilor parlamentare prin intermediul oficiilor teritoriale de informare ale Parlamentului, precum și prin proiecte de educație civică. Strategia subliniază necesitatea creșterii numărului de ședințe în teritoriu ale comisiilor permanente pe anumite subiecte.

Documentul mai prevede implicarea în comunicarea parlamentară a societății civile, a experților în diverse domenii, a influencerilor, precum și a persoanelor care aparțin grupurilor etnice minoritare, a persoanelor din grupuri defavorizate, a persoanelor cu dizabilități. Urmează a fi organizate tururi ghidate în clădirea Parlamentului pentru persoanele cu dizabilități de auz și reprezentanți ai minoriților etnice. În acest context, urmează a fi ajustat spațiul fizic din clădire la necesitățile slabvăzătorilor.

În următorii 4 ani, eforturile Parlamentului vor fi îndreptate spre digitalizarea comunicării prin creșterea numărului de transmisiuni on-line a ședințelor și a evenimentelor care au loc în Legislativ. Cetățenii, urmărind în direct ședințele comisiilor permanente, audierile publice, mesele rotunde, dezbaterile și declarațiile participanților la evenimente, vor putea reacționa și participa, în timp util, la procesul decizional. În acest sens, a fost suplimentată pagina oficială a Parlamentului cu modulul multimedia.parlament.md.

În prezent, este în curs de elaborare modulul de educație civică, lansarea programului urmând să aibă loc în 2023. Până atunci, Secretariatul Parlamentului va pregăti o serie de recomandări, activități-standard, care, împreună cu kitul de participare, vor fi transmise tuturor partenerilor. Kitul de participare va conține toate detaliile referitoare la organizarea evenimentului, materialele informative și eventualele premii. Acest lucru va permite organizarea evenimentelor după modelele testate de Parlament, care au drept scop o mai bună informare a publicului despre activitatea parlamentară.

Strategia de comunicare a fost elaborată în baza evaluării rezultatelor obținute în urma implementării Strategiei de comunicare a Parlamentului pentru anii 2017-2020, ale chestionării deputaților și angajaților Parlamentului, consultării societății civile și ai reprezentanților mass-media.

Mihaela Rotari

Share