Sergiu Pîslaru: Ne-am orientat spre calitatea produselor, așa cum o facem în fiecare an

Sergiu Pîslaru: Ne-am orientat spre calitatea produselor, așa cum o facem în fiecare an

Interviu cu Sergiu Pîslaru, director general al „Sălcuţa” S.R.L., pentru Almanah Politic

Domnule director, cum a fost anul 2020 pentru compania pe care o conduceţi?

Anul 2020, în viziunea mea, a fost punct de răscruce între felul în care a fost și  felul în care va fi pentru întreaga omenire. Un an destul de dificil – cu toții știm prin ce trecem, dar suntem cu speranța că în 2021 vom reveni la normalitate.

În special industria vinicolă a avut de suferit multe, în primul rând, din cauza factorilor climaterici, dar și ca urmare a situației generale legată de vânzări. Uneori e nevoie o confruntare între vechi și nou pentru ca normele vechi, care nu mai sunt necesare, să dispară și tot ce e nou și inovator să se instaleze confortabil, devenind noua noastră realitate.

Orice an, indiferent cum este, aduce și rezultate benefice, și cultivează în noi o nouă putere, dar și noi abilități.

Cum a fost anul 2020 din punct de vedere al materiei prime cu care lucraţi?

Realitatea este că ne-am confruntat cu o secetă fără precedent în ultimii 70 de ani la noi în țară. Acest factor a avut un impact major asupra producerii din considerentul de cantitate. Am atestat o scădere a randamentului de aproximativ 70% și, reieșind din aceste circumstanțe, cantitatea a fost afectată, însă ne-am orientat spre calitatea produselor, așa cum o facem în fiecare an.

Câte denumiri de produse aveţi acum?

La momentul actual deținem trei game, ce fac parte din portofoliul nostru de bază – de la vinuri proaspete din monosoiuri internaționale și indigene până la vinuri maturate, lansate în ediții limitate. Ce ține de piața de export, avem diverse parteneriate, unde, împreună cu fiecare client, elaborăm colecții, care ulterior satisfac cererea pieții respective. Dacă vorbim de o cifră aproximativă, ar fi peste 25 de poziții unice, care sunt comercializate atât pe piața locală, cât și pe cea globală.

Cum a fost anul 2020 din punct de vedere al exporturilor?

În linii mari, am observat o scădere cu aproximativ 30% a vânzărilor. Odată cu declararea pandemiei globale, au avut și au loc schimbări în industria vinicolă, începând de la preferințele consumatorilor până la concurența sporită între țările producătoare de vin, și anume din motivul că observăm o prezență de stocuri excesive de vin, care ulterior pun o presiune anume în legătură cu ofertele de preț. Aceste consecințe erau previzibile, însă noi, având experiențe mai negative în trecut, nu pierdem speranța și nu cedăm, ci continuu căutăm oportunități noi. Astfel, aș dori să menționez că, în pofida situației tensionate, am reușit să deschidem noi uși cu noi parteneri în țările în care deja suntem prezenți, dar și în țări neexplorate până acum.

Pe ce segmente de piaţă mizează „Sălcuţa” şi care e grupul Dvs. ţintă de consumatori?

Fiind una dintre cele mai mari crame din țară, cu o experiență de 25 ani, oferta noastră este una flexibilă și variată pentru toți clienții noștri. De asemenea, având, din cele 450 de hectare de podgorii pe care le monitorizăm, peste 12 soiuri de struguri, lansăm și propunem cu încredere produse la diverse niveluri de preț, stiluri de vin și aspecte exterioare. Respectiv, atingem mai multe grupuri de consumatori țintă printr-o distribuție vastă, de la cele mai mari rețele de magazine din sectorul retail până la restaurantele și magazinele specializate din sectorul HoReCa.

Cum apreciaţi concurenţa pe segmentul Dvs. de piaţă?

În Republica Moldova avem crame unde se produc vinuri de calitate foarte bună, care deja de mai mulți ani cu succes sunt exportate și apreciate peste hotare. Respectiv, avem o concurență sporită atât din partea producătorilor din țară, cât și peste hotarele ei. Însă noi preferăm să ne uităm la acest lucru dintr-o perspectivă optimistă, iar atunci când este o concurență, în primul rând, sănătoasă, aceasta ne motivează să producem vinuri cu un stil aparte, care ulterior ne diferențiază de alții, sunt reprezentative și de înaltă calitate. Succesul poate fi obținut doar prin calitate.

Ce planuri de viitor are „Sălcuţa” S.R.L ?

Ne considerăm pioneri ai industriei vinicole din Republica Moldova și, respectiv, simțim o responsabilitate de a reprezenta țara peste hotare și de a aduce în prim plan acest patrimoniu de o valoare aparte. Ne dorim să continuăm prin multă muncă să ne extindem atât producerea prin plantarea noilor podgorii, cât și vânzările prin cucerirea noilor piețe, dar, în același timp, să dezvoltăm cele existente.

Aspirăm spre o tranziție de succes a exporturilor de la produsul în vrac la cel îmbuteliat. Am început lucrările pentru dezvoltarea facilităților turistice, care, în opinia mea, sunt la fel de importante pentru promovarea industriei, sub aspectul de oenoturism. De aceea, prelungim investițiile în extinderea facilităților de producere și în instruirea personalului. Industria vinicolă este una dintre cele mai mari din lume și implică multe aspecte care trebuie dezvoltate continuu. De aceea, vom continua să menținem rolul de cramă reprezentativă a țării, prin muncă și inițiative inovatoare în toate dimensiunile importante ale acestei industrii.

Share