(INTERVIU) Igor Corman: Pentru noi e foarte important ca angajatul nu doar să poată învăța rapid, ci și să aibă potențial de creștere în continuare

(INTERVIU) Igor Corman: Pentru noi e foarte important ca angajatul nu doar să poată învăța rapid, ci și să aibă potențial de creștere în continuare

În cadrul unui interviu acordat portalului TRIBUNA, Igor Corman, administrator SE Bordnetze SRL, ex-Președinte al Parlamentului RM, a vorbit despre mai multe evenimente publice importante la care a participat compania în ultimul timp, dar și despre rezultatele înregistrate până în prezent.

T: Dle Corman, compania pe care o conduceți a participat recent la „Moldova Automotive Days 2018”. Pe cât de important este acest eveniment, în opinia Dvs., și ce oportunități oferă el?

I.C.: Importanța acestui eveniment reiese și din scopul său declarat și anume dezvoltarea unei platforme anuale internaţionale pentru actorii naționali și internaționali, entitățile publice și private, partenerii internaționali și personalul diplomatic, pentru promovarea potențialului sectorului componentelor auto din RM în întreaga lume. Participarea, dar și nivelul de reprezentare la acest eveniment, precum și atenția de care s-a bucurat, inclusiv din partea conducerii Guvernului, vin să confirme încă o dată importanța sa. Compania noastră fiind în postura de partener oficial la „Moldova Automotive Days 2018”, pot spune că aceasta a fost o acțiune reușită. În general, cred că „Moldova Automotive Days” devine deja o bună tradiție, care nu doar trebuie păstrată, ci și dezvoltată în continuare, deoarece beneficiile participării sunt evidente.

T: În cadrul „Moldova Automotive Days 2018”, a avut loc și un târg al locurilor de muncă…

I.C.: Am folosit și această oportunitate pentru a prezenta posturile vacante disponibile la întreprindere, punând accent pe faptul că, preponderent, angajăm persoane din raioanele Orhei, Telenești și Rezina. Reprezentanţii companiei au oferit informaţii tuturor celor interesați, dar și au distribuit materiale promoționale.

Pentru noi acest aspect al activității noastre este unul important, deoarece SEBN MD este în continuă creștere, urmare a majorării volumelor de producție. Actualmente, în cadrul companiei activează peste 1000 de angajați, iar până la sfârșitul anului 2018 cifra se va dubla. Apropo, cei care fac parte din echipa SEBN

MD beneficiază de salarii motivante, hrană și transport gratuit, condiții bune de muncă și noi de fiecare dată ne străduim să scoatem în evidență acest aspect, pentru că e inclusiv ceea ce ne deosebește de majoritatea întreprinderilor ce activează în Moldova.

T: Ceva mai devreme ați folosit expresia „și această oportunitate”. Să înțelegem că ați avut și alte activități de acest gen?

I.C.: De fapt, acest gen de activități sunt permanente, însă cu doar câteva zile înainte de „Moldova Automotive Days 2018”, noi am participat la alt târg al locurilor de muncă – cel care s-a desfășurat pe 25 mai 2018, în parcul Ivanos din Orhei. Evenimentul a fost organizat de către Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă și a avut drept scop prezentarea ofertelor de muncă disponibile în raionul Orhei.

Ceva mai devreme menționam că, către finele anului, intenționăm să dublăm numărul locurilor de muncă de la fabrică, adică să ajungem la 2000 de angajați. De aceea, în lunile următoare vom promova activ oferta noastră de muncă, continuând să atragem noi angajați, cărora le vom oferi cele mai bune condiții de activitate – nu mai rele ca în Occident.

T: Dublarea numărului de angajați într-un termen atât de scurt e o provocare mare?

I.C.: E un proces care necesită efort, dar noi am mai trecut printr-o provocare similară: acum avem circa o mie de angajați, iar la începutul lui 2017 aveam doar 470. Într-un fel, am reușit o dublare a numărului de angajați și acum urmează să facem același lucru, numai că cifrele „de control”, dacă le pot spune astfel, sunt altele. Pentru a reuși în acest sens este foarte important să ne afirmăm în ochii oamenilor, să ne promovăm imaginea noastră de companie responsabilă, care oferă condiții de muncă bune, e corectă în raport cu angajații etc. Cred că până acum am reușit multe în această direcție, ceea ce îmi dă motiv să spun că suntem atractivi pentru oamenii aflați în căutarea unui loc de muncă.

T: Cărora criterii trebuie să corespundă cei ce vor să se angajeze la fabrica pe care o conduceți?

I.C.: În primul rând, trebuie să vrea să muncească, dar și mai important este să vrea să învețe. Noi asigurăm instruirea necesară pentru ca angajatul să ajungă la nivelul de calificare corespunzător. Și, apropo, pentru noi e foarte important ca angajatul nu doar să poată învăța rapid, ci și să aibă potențial de creștere în continuare. În cadrul fabricii noi folosim des termenul „salariu motivant”, adică omul, odată intrat în fabrică, nu este plafonat, ci poate să se dezvolte în continuare profesional și, corespunzător, să fie remunerat la un nivel mult mai înalt. Dar, repet: pentru noi e important ca cei ce vin să muncească la fabrică să aibă atitudinea corespunzătoare față de oportunitatea ce li s-a oferit, să vrea să muncească, să vrea să învețe, să vrea să se dezvolte și să înțeleagă că ei pot „crește” odată cu dezvoltarea fabricii.

T: Apropo, de dezvoltarea fabricii. Care sunt cifrele de bază pe care le puteți invoca în context?

I.C.: După cum bine știți, fabrica a fost deschisă la Orhei în septembrie 2017: suprafața – circa 27 mii metri pătrați, iar investiția inițială a constituit circa 26 mil. euro. Cifra de afaceri a companiei în 2017 a constituit circa 13 mil. euro. De la începutul activității în Moldova, pe lângă cele circa 1 mie de locuri de muncă create, am transferat în bugetul de stat circa 1,7 mil. euro.

T: Ce direcții de activitate prioritare aveți?

I.C.: Le-aș numi nu prioritare, ci de bază și ele sunt: recrutarea și instruirea personalului, implementarea proceselor tehnologice, asigurarea calității înalte a producției. Avem o echipă bună, profesionistă, consolidată și reușim să facem față.

T: Nu pot să nu vă întreb și despre activitățile necomerciale sau, mai bine zis, de binefacere, în care sunteți implicați. Am văzut recent că ați făcut un gest frumos în raport cu școala sportivă din Orhei…

I.C.: Cred că vă referiți la donația făcută de SE Bordnetze SRL Clubului Sportiv „Gondiu Dragon” din Orhei sub forma unei bărci de clasa Dragon E12. În pofida faptului că, Clubul Sportiv nu dispunea de o barcă pentru antrenamente, pe parcursul anilor 2016-2017, sportivii din oraşul Orhei au cucerit mai multe medalii la Campionatul Europei şi Campionatul Mondial. De aceea, SE Bordnetze SRL a răspuns cu drag apelului Federaţiei Sportive Naţionale de Dragon Boat privind achiziționarea bărcii clasa Dragon E12. Suntem convinși că, acum, când sportivii vor aceea acces la echipament modern, se va majora numărul de doritori de a practica caiac/canoe în cadrul clubului şi, ca urmare, va crește numărul de medaliaţi şi titulari ai Campionatelor Europene şi Mondiale.

Cât privește sponsorizările, în general, ne străduim să ajutăm acolo unde avem posibilitate, pentru că înțelegem cât de importantă este susținerea celor care au nevoie de suport pentru a crește, pentru a se dezvolta sau, pur și simplu, pentru a depăși anumite situații cu care se confruntă.

T: Vă mulțumim pentru interviu.

Notă: SE Bordnetze SRL este unul dintre cei mai importanți producători de cablaje auto din Republica Moldova. Proiectul de investiții este implementat în cadrul Zonei Economice Libere Bălți, subzona Orhei. Compania a fost înregistrată în decembrie 2015 și e o filială a Sumitomo Electric Bordnetze SE, care este un producător global în domeniul industriei automotive, cu 33 de mii de angajați în 15 țări.

Share