(INTERVIU) Ghenadie Manole: Un principiu al restaurantului nostru este că îndeplinim orice capriciu al clientului

(INTERVIU) Ghenadie Manole: Un principiu al restaurantului nostru este că îndeplinim orice capriciu al clientului

Interviu cu Ghenadie Manole, proprietarul restaurantului „Velgar” pentrul Almanah Politic 2019. 

În acest an aţi preluat o nouă afacere – restaurantul „Velgar”. Ce v-a determinat să faceţi acest lucru?

Sunt specialist în domeniul alimentaţiei publice şi de 14 ani activez în acest domeniu. Până acum am deschis restaurante ca „Old Riga”, „BudweiserPub”, iar acum m-am concentrat pe „Velgar”. Vă pot spune că intenţionez să mai deschid un local, dar deocamdată nu pot oferi alte detalii.

Echipa de bucătari cu care activez este una de restaurant, iar bucătarul-şef are o experienţă de 24 de ani în domeniu. Demult îmi doream să activez în centrul Chişinăului. În jurul nostru avem mulţi turişti şi, respectiv, ne vizitează şi ei, iar nouă ne place să le povestim despre obiceiurile şi tradiţiile noastre, vinurile şi bucătăria noastră.

Ce reprezintă mai exact restaurantul „Velgar”?

„Velgar” e un complex de alimentaţie publică şi constă din trei etaje. La primul etaj avem un pub de un bun nivel. Aici oaspeţii pot servi bere autentică cehă, germană şi locală, dar şi un sortiment vast de gustări. Suntem renumiţi în tot oraşul datorită gustărilor noastre la bere şi bucatelor din carne şi legume preparate la grătar. De asemenea, suntem unul dintre puţinele localuri care lucrează cu un grătar adevărat, iar toată carnea se găteşte doar pe lemn de cireş, ceea ce-i oferă o aromă mai specială.

Al doilea etaj este un „Wineand Meat Boutique” – un restaurant de carne şi peşte cu o vinotecă, unde se păstrează 140 sticle de vin de la patru vinării mari din ţară.

Avem la „Velgar” şi o zonă extraordinară unde organizăm evenimente grandioase. În sala de la etajul trei organizăm diverse festivităţi. Aici pot fi încadrate 90 de persoane în format banchet sau 110-120 de persoane în format fourchette. Personal, m-am concentrat ca sala aceasta să ofere un pachet de servicii total, începând cu un super-monitor, lumini şi efecte acustice pentru diverse sărbători, dar şi organizarea concertelor cu muzică live. Avem şi un pian, iar Vera Stoianova organizează concerte de două ori pe săptămână.

Aţi reuşit, într-un timp record, să faceţi restaurantul „Velgar” unul dintre cele mai populare. Cum a fost posibil?

Acest local nu a activat cinci ani de zile şi era păcat, pentru că mulţi oameni îl aveau în memorie. Când am hotărât să-l redeschid, mă gândeam ce denumire va avea, dar studiind feedback-ul restaurantului, am înţeles că oamenii au impresie bună şi foarte bună despre această locaţie. Într-un final, am decis să-i redau a doua viaţă, dar să nu-i distrug istoria. Acest local a apărut în 2008 şi a avut mai multe metamorfoze. În varianta actuală, cred că poate oferi fiecărui oaspete maximum din ceea ce el îşi doreşte.

Pe ce segment de clienţi contaţi şi cum îi atrageţi?

Oricine este binevenit la „Velgar”. Noi nu facem segregări de clase. De obicei, suntem vizitaţi de clasa medie. Am în vedere managerii, persoanele active din spaţiul public, tinerii, turiştii, cei care sunt interesaţi să vadă ce prezintă localul. Oaspetele localului nostru este persoana care ştie pentru ce oferă banul, mă refer şi la bucătăria noastră. Pe lângă oaspeţii locali, avem şi turişti care au parte de o primire bună şi produse calitative.

Prin ce este deosebit „Velgar” faţă de celelalte restaurante din Chişinău?

La „Velgar” dvs. întotdeauna vă veţi simţi deosebit. Noi vă vom oferi serviciul după care dvs. veniţi. La „Velgar” dacă nu vi s-a oferit un serviciu calitativ sau credeţi că nu a fost pe măsură, puteţi să cereţi să nu achitaţi serviciul sau înlocuirea acestuia. Principiul „oaspetele întotdeauna este corect” aici funcţionează. La noi veţi găsi o atmosferă plăcută, veţi consuma cele mai proaspete produse. Achiziţiile produselor se fac în fiecare zi. Practicăm şi aşa-numitele „meniuri ale zilei”, care se gătesc doar pentru o zi.

Cum apreciaţi concurenţa de pe segmentul Dvs. de piaţă?

Luând în considerare că bazinul consumatorilor în Chişinău a scăzut cu 30-40%, dar numărul de localuri a rămas cel care a fost, concurenţă există. Într-adevăr, HoReCa are acum o problemă mare ce ţine de numărul consumatorilor. Concurenţa e bună pentru orice domeniu, te stimulează să produci ceva nou. Din acest motiv lucrăm cu diferite metode de marketing, facem promoţii, oferim servicii noi, ne străduim să facem schimbări în meniu. Un principiu al restaurantului nostru este că îndeplinim orice capriciu al clientului. La noi clienţii pot veni să comande ceea nu este în meniu. Dacă avem materia primă pentru prepararea produsului, noi îl gătim.

Ştim că permanent aveţi idei inovative. Dacă e posibil să deschideţi parantezele – ce idei noi aveţi, pe care le pregătiţi pentru implementare?

La „Velgar” ne axăm pe diferite activităţi pentru oaspeţii noştri. La etajul trei organizăm master-class-uri cu degustări ale diferitor vinării. Nu îl facem într-un format simplu, îl facem în formă de show cu un program pentru o seară întreagă. În programul de degustare intră patru vinuri de top. Oferim şi un program de muzică live, un program de muzică de DJ, oferim nişte gustări foarte delicate pentru fiecare din produsele oferite. De asemenea, petrecem diferite activităţi pentru tineri. Jocul „Mafia” are loc aici şi chiar Quiz-uri diverse. Lucrăm activ cu diferite grupuri sociale şi în acest plan suntem foarte activi. Nu facem chestii comerciale, pentru noi nu venitul e pe prim-plan. Acesta e hobby-ul meu şi l-am transformat în lucru.

Ce surprize îi aşteaptă pe clienţii „Velgar” în perioada imediat următoare?

Acum avem perioada corporativelor. Avem un program prestabilit. În proporţie de 99% totul este deja rezervat. Din programul de sărbători, aş fi dorit să organizez la „Velgar” Crăciunul şi chiar Revelionul, dar am avut atâtea rezervări că am acoperit întreaga lună decembrie. Începând cu anul viitor, vom lucra la conceptul unor noi colaborări pentru diverse activităţi.

Care va fi următorul Dvs. pas în business?

Deschiderea următorului local, desigur. Îmi doresc să deschid un pub veritabil în sectorul Buiucani al capitalei. Cred că locuitorii din Buiucani merită să aibă un asemenea pub, unde vor putea veni să se odihnească, să servească din gustările noastre, bere etc.

În general, cum a fost pentru Dvs. 2019?

Anul 2019 a fost un an bun. Am deschis „Velgar”, cu asta trebuia să încep. Deschiderea unui asemenea local poate fi comparată doar cu naşterea unui copil. Cine este implicat în această afacere ştie despre ce vorbesc. Ei ştiu că petrecem mai mult timp la serviciu, decât cu familia, dar noi şi aici avem o mică familie a noastră. Fiecărui angajat încerc să-i transmit o bucăţică din mine, să investesc în el nu doar financiar, dar şi profesional. Până la urmă acest lucru este tot în favoarea localului.

sursa: Almanah Politic 2019 

Share