Directorul întreprinderii „Cricova”: Dacă vrei să ai un produs competitiv, trebuie mai întâi să investeşti în calitate, apoi în promovare

Directorul întreprinderii „Cricova”: Dacă vrei să ai un produs competitiv, trebuie mai întâi să investeşti în calitate, apoi în promovare

Pentru ca un produs să fie competitiv din punct de vedere al exporturilor, el trebuie să întrunească un set de condiţii ce l-ar face atractiv pe piaţa externă, care, de altfel, e una aglomerată şi nu e uşor să câştigi un loc sub soare. Despre aceasta a declarat directorul general al S.A. „Cricova”, Denis Șova, într-un interviu pentru OFICIAL.

Potrivit spuselor sale, componentele de bază care fac un produs competitiv şi pe piaţa internă, dar mai ales pe cea externă sunt: calitatea, costul şi promovarea. De aceea, dacă vrei să ai un produs competitiv, trebuie mai întâi să investeşti în calitate, apoi în promovare. Şi cu cât e mai mare piaţa pe care o ţinteşti, cu atât mai mari vor fi investiţiile în promovare. Dacă ai un produs de calitate, trebuie să te asiguri că cei ce reprezintă grupul ţintă de consumatori vor auzi de el, îl vor testa, ca ulterior să devină consumatori fideli ai acestui produs.

Totodată, referindu-se la investiţii, Șova a spus că totul e relativ. „Căci, depinde ce scop îşi propune fiecare. Spre exemplu, cineva îşi propune să fie prezent cu produsul său în careva reţea comercială din România sau Polonia. În acest caz, investiţiile nu sunt mari. Ajungi la o înţelegere cu respectiva reţea, care are clienţi fideli şi care oricum la un moment dat vor vedea şi vor degusta produsul tău. E suficient să-l promovezi apelând la oportunităţile interne ale respectivei reţele şi deja atragi atenţia potenţialilor cumpărători. Dacă ai un produs calitativ, cu siguranţă în scurt timp vei avea şi consumatori fideli ai acestuia. Mai ales dacă şi preţul va fi unul pe măsură. Iar dacă vorbim despre construcţia propriilor magazine în mai multe oraşe europene importante, de promovarea acestor puncte comerciale şi a produselor expuse în ele, investiţiile sunt mult mai mari. Sau dacă vorbim de investiţii în calitatea produselor, sau de investiţii în lansarea de la zero a procesului de producere, e clar că sumele respective vor fi mult mai mari”, a explicat oficialul.

Șova a mai spus că investiţiile străine tot timpul sunt binevenite, or ele deschid noi oportunităţi economice, influenţează benefic economia oricărei ţări. „Investiţiile străine sporesc capacităţile concurenţiale, presupun implementarea tehnologiilor avansate, produse mai calitative, noi locuri de muncă, noi impozite la buget etc. Ca să nu mai vorbim deja de faptul că fiecare investiţie străină serioasă e şi un semnal, un impuls, pentru alţi potenţiali investitori. În general, se spune că investiţiile sunt motorul economiei şi din acest punct de vedere eu sunt de părerea că oricât de multe investiţii nu ar veni, ele niciodată nu vor fi suficiente. Exemplul ţărilor dezvoltate arată că o economie este cu atât mai puternică, cu cât mai multe investiţii se fac în ea. De aceea, atragerea investiţiilor trebuie să fie o preocupare permanentă a ţării noastre”, a menționat directorul „Cricova”.

Cristina Gurez

Share