Care sunt perspectivele de dezvoltare a sectorului forestier pentru 2016

Care sunt perspectivele de dezvoltare a sectorului forestier pentru 2016

Recent s-a desfășurat prima ședință din acest an a directorilor întreprinderilor silvice subordonate Agenției „Moldsilva”. Subiectele puse în discuție s-au referit la lucrările de cercetare-dezvoltarea tehnologică și transfer-tehnologic în cadrul sectorului forestier național, execuția bugetului entităților silvice subordonate aferente-exercițiului financiar 2015 și aprobarea bugetului ramurii silvice pentru anului 2016, asigurarea regimului silvic pe terenurile forestiere gestionate și date în arendă de către Agenția „Moldsilva”.

Mesajul directorului general al Agenției „Moldsilva”, Ion Cebanu, a ținut de apelul adresat directorilor entităților pentru mobilizarea colaboratorilor silvici din teritoriu privind executarea în termen a lucrărilor silvice, dar și cooperarea eficientă în procesul de inventariere și monitorizare continuă a terenurilor forestiere arendate.

Prezent la sedință, Inginerul-șef silvic al Agenției „Moldsilva”, Alexei Palancean a abordat subiectul privind implementarea Conceptului dezvoltării gospodăririi cinegetice în cadrul ramurii silvice, în acest context și întreprinderile silvice să se expună asupra Proiectului Legii Fondului Cinegetic şi Protecţia Vînatului care în acest an ar putea fi aprobat, oferind șanse de dezvoltare pentru infrastructura fondurilor de vînătoare și a entităților silvice teritoriale.

Directorul Întreprinderii Silvice Șoldănești, Anatol Cojocari  a facut referință la experiența întreprinderii silvice prin prisma dezvoltării gospodăriei auxiliar-industriale la compartimentul colectării și creșterii plantelor medicinale și pomușoarelor,  în prezent 7% din venitul întreprinderii este asigurat din comercializarea plantelor medicinale și pomușoarelor, tendința este ca acesta să ajungă la 15 %, pentru acest rezultat s-ar propune un plan de activitate pe ramură, ce ar include pregatirea specialiștilor, dezvoltarea bazei semincere, crearea unui plan de marketing și colaborarea pe acest aspect între toate entitățile silvice subordonate Agenției „Moldsilva”.

Share