FPTM: De Ziua Națională a Vinului, s-a înregistrat o scădere de circa o sută mii vizitatori
Federația de Promovare a Turismului din Moldova (FPTM) susține că, dacă e să facem o comparație cu anul trecut – 130.000 vizitatori dintre care 15.000 turiști străini, în acest an, de Ziua Națională a Vinului, avem o scădere de circa 105.000 vizitatori sau 81%.
Potrivit unui comunicat de presă al federației, sărbătoarea devenita deja o tradiție frumoasă ani la rând, a fost pusa într-o lumina proasta în acest an. Atât turiștii cât și vizitatorii au rămas dezamăgiți de organizarea evenimentului din acest an. În total au fost 25.000 vizitatori dintre care 1500 turiști străini veniți prin intermediul agențiilor de turism.
“Cu mici excepții vinificatorii nu au fost pregătiți să primească vizitatori sau turiști. Unica companie care s-a implicat direct în organizarea și promovarea evenimentului a fost Castel Mimi. Compania Asconi a fost și ea implicată, dar mai puțin, probabil doar datorita faptului ca au luat premiul pentru cea mai bună companie vinicolă a anului 2015. Orheiul vechi a fost cel care a fost arătat la marea majoritate a televiziuni-lor deoarece nu era necesar sa fie făcute reportaje comerciale, însa la capitolul organizare a fost sub orice forma de critica. Celelalte companii nu au prea mișcat nici un deget, pentru a atrage turiștii ori acest lucru trebuia făcut de Oficiul National al Viei și Vinului”, menționează sursa citată.
De asemenea, transportul gratuit organizat a fost unicul punct de care s-a ținut cont în urma solicitărilor făcute de Federația de promovare a Turismului din Moldova, împreuna cu alte 6 asociații de profil. “Cu toate acestea, transportul pus la dispoziție a mers și pe jumătate gol în unele cazuri din cauza lipsei de informare”, adaugă sursa.
FPTM mai afirmă că, “”Tulburelul” a fost cel care a salvat oarecum situația pentru cei din Chișinău și pentru alți vizitatori și turiști. Organizat în grabă deoarece pana în ultimul moment nu se cunoștea dacă o sa aibă loc sau nu, acesta a fost locul în care și-au dat întâlnire toți cei care au dorit să sărbătorească și nu aveau posibilitate sa ajungă mai departe de Chișinău”.
”Dacă în continuare fiecare va face ce dorește și mă refer aici la Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare al Republicii Moldova, și Oficiul Național al Viei și Vinului, care nu doresc o colaborare pe acest domeniu, și fac asemenea greșeli mari, agențiile de turism vor fi nevoite sa colaboreze la direct doar cu unii vinificatori care au posibilitate și infrastructura în baza unor înțelegeri sau contracte de colaborare astfel încât să direcționeze turiștii doar către acestea în diferite perioade ale anului fără a mai pune accent pe perioada specifica a Zilei Naționale a Vinului”, a declarat Alexandru Filipschi, președintele FPTM.
Calculul FPTM indică pierderi pentru anul 2015, în urma schimbării formatului Zilei Naționale a Vinului, de 8,2 milioane euro pierderi, fără a lua în calcul biletele de avion rambursate de agențiile de turism.
Mihaela Rotari