Simbolurile naționale pentru marcarea produselor, publicate

Simbolurile naționale pentru marcarea produselor, publicate

Pe 30 septembrie 2015, Biroul International al Organizatiei Mondiale de Proprietate Intelectuala (OMPI) a publicat o lista cu simboluri a caror protectie a fost solicitata conform Conventiei de la Paris. Printre acestea se numara si simbolurile nationale „Agricultura Ecologica – Republica Moldova”, „Indicatie Geografica Protejata – Republica Moldova” (IGP), „Denumire de Origine Protejata – Republica Moldova” (DOP) si „Specialitate Traditionala Garantata – Republica Moldova” (STG).

In termen de 12 luni din data publicarii, partile membre ale Conventiei de la Paris si ale Organizatiei Mondiale a Comertului vor putea inainta obiectii privind acordarea protectiei semnelor inaintate.

Conventia de la Paris ofera protectie semnelor oficiale ale statelor impotriva inregistrarii neautorizate a acestora sau a unor imitatii din punct de vedere heraldic in calitate de marci comerciale.

Simbolurile nationale pentru marcarea produselor pot fi utilizate in mod gratuit doar de catre persoanele fizice sau juridice detinatoare ale dreptului de utilizare. Semnele pot fi aplicate pe produse, etichete sau ambalaje, de asemenea pot fi utilizate in publicitate sau in documentele care le insotesc.

Marca “Agricultura Ecologica – Republica Moldova” este gestionata de catre Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare. Aceasta poate fi aplicata doar pe produsele agroalimentare care respecta regulile de productie ecologica.

Precizam faptul ca simbolurile nationale IGP, DOP si STG au fost selectate de catre o Comisie nationala in rezultatul desfasurarii unui Concurs pentru crearea simbolurilor asociate indicatiilor geografice protejate, denumirilor de origine protejate si specialitatilor traditionale garantate.

Indicatiile geografice, denumirile de origine si specialitatile traditionale garantate sunt obiecte de proprietate intelectuala. Ele au un important rol politic si economic si reprezinta instrumente valoroase de marketing pentru toate tarile lumii, implicit pentru Republica Moldova.

4 1 2 3

Mari Roşca

Share