Curtea de Conturi a aprobat structura organizatorică ajustată la necesitățile de dezvoltare ale instituției
Curtea de Conturi a Republicii Moldova (CCRM) a aprobat o nouă structură organizațională a instituției.
Decizia de aprobare a noii structuri derivă din viziunile strategice asupra direcțiilor de dezvoltare a instituției și instrumentelor necesare pentru realizarea obiectivelor Strategiei de dezvoltare a CCRM pentru perioada 2021-2023, precum și recomandările evaluării internaționale „peer review” a Curții de Conturi.
În context, în luna august 2022 a fost instituit un Grup de lucru, format din angajați ai Curții de Conturi, menit să ofere o viziune clară asupra realității existente din punct de vedere funcțional și organizațional în cadrul instituției, precum și soluții de eficientizare și raționalizare a modului în care vor fi folosite resursele organizației pentru transpunerea planurilor sale strategice în acțiune. Grupul a elaborat Conceptul structurii organizaționale a Curții de Conturi a Republicii Moldova, aprobat prin Hotărârea Curții de Conturi nr.13 din 31.03.2023. Acest document a stat la baza elaborării noii structuri organizaționale.
Algoritmul principal al noii structuri organizaționale este axat pe crearea subdiviziunilor structurale cu atribuții de audit în funcție de componentele Bugetului Public Național – bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondurile asigurării obligatorii de asistență medicală, bugetele autorităților publice locale.
Noua structură prevede constituirea unor subdiviziuni distincte, responsabile de auditul performanței și auditul TI. Structura prevede consolidarea capacităților de analiză, sinteză și dezvoltare instituțională. Un alt aspect important ține de concentrarea tuturor responsabilităților aferente angajării, instruirii și dezvoltării profesionale a angajaților într-o singură subdiviziune structurală. La fel, în noua structură se ține cont de rolul, eficiența și randamentul membrilor Curții de Conturi, fiind adoptată nu doar abordarea pe responsabilitățile sectoriale, ci și pe contribuția la dezvoltarea strategică a instituției.
În cadrul ședinței de astăzi, Curtea de Conturi a aprobat, de asemenea, Raportul de activitate a CCRM pe anul 2022, care reflectă modul în care instituția a utilizat resursele sale pentru a asigura realizarea activităților prevăzute în anul bugetar 2022, precum și rezultatele obținute în perioada de raportare, inclusiv situațiile financiare anuale. Raportul de activitate 2022 abordează: managementul instituțional, inclusiv auditul intern, finanțele și bugetul, gestiunea personalului Curții de Conturi, controlul calității, colaborarea cu Parlamentul, partenerii de dezvoltare, autoritățile publice centrale și locale, organele de drept și mass-media, colaborarea internațională, precum și prioritățile de viitor ale instituției.
De asemenea, Curtea de Conturi a operat astăzi ajustări în Programul activității de audit pentru 2023, în contextul ajustării calendarului de raportare a unor audituri.