Partenerii de dezvoltare – interesați de reforma administrației publice

Partenerii de dezvoltare – interesați de reforma administrației publice

Reforma administrației publice este susținută și de partenerii de dezvoltare ai Guvernului.

Ca rezultat al conferinței donatorilor Platformei de Sprijin a Republicii Moldova de la București din iulie anul acesta a fost creat al şaselea grup de lucru, care este dedicat reformei administraţiei publice şi administrării finanţelor publice. Olanda și Suedia și-au declarat suportul pentru a coprezida grupul nou și a sprijini autoritățile, împreună cu alți parteneri de dezvoltare, în realizarea reformei în contextul dezvoltării și integrării europene a Republicii Moldova.

Secretarul general al Guvernului, Dumitru Udrea a discutat astăzi cu ambasadoarea Suediei, Katarina Fried și șeful Oficiului Ambasadei Regatului Țărilor de Jos la Chișinău, Floris van Eijk, cât și reprezentanta rezidentă PNUD în Moldova, Dima Al-Khatib despre inițierea grupului de lucru și stabilirea mecanismului de coordonare a acțiunilor ce țin de reforma administrației publice.

„În contextul obținerii statutului de țară candidată la UE, Republica Moldova are nevoie de o administrație publică centrală și locală eficientă, transparentă și responsabilă, capabilă de perfecționare permanentă, care oferă servicii accesibile și de calitate cetățenilor și mediului de afaceri din Republica Moldova. De aceea, suportul partenerilor externi în realizarea acestei reforme este unul primordial”, a subliniat Dumitru Udrea.

Reforma administrației publice se va baza pe 5 domenii de intervenții importante: managementul funcției publice, ce înseamnă un sistem al funcției publice integru și competent, care reușește să gestioneze cu eficiență și echitabil servicii publice de calitate și accesibile, prin profesionalizare și stabilitate, susținute de un sistem profesionist și transparent de management al resurselor umane; entități publice, ce își propune să creeze un sistem instituțional eficient al administrației publice centrale prin consolidarea rezultatelor obținute până acum, cu definirea clară a mandatelor autorităților publice centrale; sistemul de fundamentare, coordonare și implementare a politicilor publice și de planificare strategică; digitalizarea serviciilor publice, simplificarea și debirocratizarea și administrația publică locală, proces realizat pe baza dialogului și participării publice a tuturor actorilor cheie, cu respectarea drepturilor minorităților naționale și a diferitelor tradiții locale.

În toamna acestui an, Guvernul va definitiva strategia de reformă a administrației publice pentru anii 2023 – 2030.

Share