Deputații susțin autoritățile în atragerea specialiștilor IT în sectorul public
Deputații sunt determinați să ofere autorităților executive susținerea necesară pentru a identifica modalități competitive de atragere a specialiștilor IT în sectorul public, transmite OFICICIAL.
Potrivit unui comunicat al Parlamentului, în prezent, insuficiența specialiștilor în domeniul tehnologiilor informaționale în cadrul autorităților publice centrale, iar mai cu seamă – celor locale, constituie un impediment considerabil în asigurarea interoperabilității și bunei funcționări a sistemelor informaționale aplicate în sectorul public.
Membrii Comisiei de control al finanțelor publice au audiat, astăzi, raportul de audit realizat de Curtea de Conturi privind interoperabilitatea sistemelor informaționale în domeniul serviciilor publice. Potrivit auditorilor, unele autorități în continuare nu asigură disponibilitatea datelor gestionate prin intermediul platformei de interoperabilitate ”MConnect”. Platforma a fost instituită și pilotată, o perioadă lungă de timp, în lipsa cadrului normativ necesar, iar în prezent este utilizată în mod sporadic, în lipsa coordonării și monitorizării adecvate.
Potrivit participanților la ședință, insuficiența sau lipsa specialiștilor în domeniul IT constituie o problemă în asigurarea interoperabilității sistemelor informaționale ale statului, dar și o provocare pentru sectorul public în ansamblu: personalul calificat în domeniu este atras de sectorul privat din țară ori de angajatori la nivel global.
Vicepreședintele Comisiei de control al finanțelor publice, Artur Mija, a remarcat faptul că este nevoie de o viziune clară în această problemă. ”Doar așa vom putea progresa în digitizarea serviciilor publice și le vom putea aduce mai aproape de cetățeni. Vom manifesta toată deschiderea și vom oferi tot suportul în realizarea acestui demers”, a subliniat deputatul.
Președinta comisiei, Tatiana Cunețchi, a accentuat că sistemele informaționale funcționale și interoperabile sunt importante din punctul de vedere al așteptărilor cetățenilor și, totodată, au un impact benefic asupra bugetului public.
”Digitizarea este o tendință la noi în țară și în toată lumea – suntem gata să ne implicăm plenar în acest proces”, a menționat Tatiana Cunețchi.
Auditul a cuprins activitățile realizate de autoritățile responsabile de implementarea cadrului de interoperabilitate, inclusiv Cancelaria de Stat, Agenția de Guvernare Electronică, Agenția Servicii Publice, Casa Națională de Asigurări Sociale, Serviciul Fiscal de Stat, Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal.