Sistemul electronic de vot de la Parlament. Iată cum funcționează!
Astăzi, în cadrul primei ședințe plenare din sesiunea de toamnă curentă a Parlamentului, este pus în aplicare sistemul electronic de vot. Sistemul electronic de numărare a voturilor va eficientiza procedura de vot a actelor normative ale Parlamentului în cadrul ședințelor din plen și va asigura corectitudinea numărării rezultatelor votului exprimat, facilitând în acest sens activitatea forului legislativ.
Acesta este format din două module interconectate. Este vorba despre Programul BOSCH DCN-CW Conference Software și Programul de afișare a datelor, care colectează și afișează opțiunile de vot prin intermediul unei interfețe grafice.
Instrucțiunea sistemului electronic de vot, aprobată de Biroul permanent al Legislativului, reglementează regulile de utilizare a sistemului, sistematizarea votului expus, afișarea rezultatelor votului și dezagregarea acestuia în opțiunile exprimate – pentru sau contra, distribuirea pe fracțiuni, precum și nominal per deputat.
Pentru utilizarea sistemului, deputații dețin o cartelă de utilizator, conform locului pe care acesta îl ocupă în sala de plen și care este parte componentă a Sistemului electronic de numărare a voturilor.
După procedura de vot, raportul privind rezultatul votului în format PDF se va stoca și arhiva în format electronic. La fel, raportul în ansamblu pe proiectele de acte normative/administrative urmează a fi plasat pe pagina web a Parlamentului.
Doina Secrieru