Sfaturi utile pentru consumatori în perioada caldă a anului

Sfaturi utile pentru consumatori în perioada caldă a anului

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor vine cu recomandări şi sfaturi utile pentru consumatori în perioada caldă a anului.

În această perioadă crește cererea față de anumite produse sezoniere: înghețata și cvasul.

Acordaţi mare atenţie la condiţiile în care este păstrată și comercializată înghețata:

să acordaţi atenţie la condiţiile de păstrare și comercializare a îngheţatei. Astfel, îngheţata trebuie comercializată numai în stare congelată, încât la decongelare trebuie să prezinte gust şi miros nemodificate, caracteristice sortimentelor respective;
nu achiziţionaţi înghețata pentru care aveţi suspiciuni că au fost decongelate şi apoi recongelate.
să observați că îngheţata care a fost supusă congelării repetate are forma şi ambalajul modificat;
nu achiziţionaţi înghețată la care constataţi că ambalajul este murdar sau nu este închis etanş;
refuzaţi înghețata care prezintă termenul de valabilitate modificat, depăşit sau pe care nu este înscris acesta.

Acordaţi mare atenţie la condiţiile în care este expus spre comercializare cvasul la punctele mobile:

comerciantul trebuie să afişeze la vedere informaţia despre producătorul şi vânzătorul de cvas, inclusiv adresa şi telefonul de contact;
comerciantul trebuie să afişeze la vedere a informaţia privind legalitatea activităţii punctului mobil;
acordaţi atenţie la recipientul în care este transportat şi expus spre comercializare băutura. Cvasul nu poate fi transportat şi stocat în recipiente din masă plastică. Recipientele recomandate în acest scop sunt butoaiele din inox sau cisternele pentru uz alimentar;
temperatura de distribuire a produsului nu trebuie să depăşească +10 0 C;
cordaţi atenţie recipientelor în care vă este oferit cvasul. Acestea trebuie să fie de unică folosinţă şi stocate în conformitate cu cerinţele sanitaro-igienice;
sunteţi în drept să solicitaţi de la vânzător documentele de provenienţă (facturile fiscale) şi acte care confirmă calitatea produsului (certificat de calitate, certificate igienic, conformitate după caz).

În cazul în care, consumatorii constată nereguli, care ar putea pune în pericol sănătatea publică, sunt rugaţi să sesizeze reprezentanţii Subdiviziunilor municipale/raionale pentru Siguranţa Alimentelor sau să apeleze Linia Fierbinte ANSA 080080033.

 

Share